Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juni 2012

Av Catharina - 24 juni 2012 15:30

En bok är suveränt när det regnar men hoppet om sol finns där alltid. Nu läser jag Susanna av Elsi Rydsjö och den är sådär.Det är en fin historisk roman

.

Av Catharina - 23 juni 2012 16:09

Jag tycker om midsommarafton även om det är en hednisk tradition. Varför inte glädjas åt björk och blomster och tacka Jesus för det.Dessutom kan man läsa En midsommarnattsdröm av Shakespeare.Den är väl bra men inte min grej....

Av Catharina - 20 juni 2012 20:31

 

Denna vecka har jag dagbesök på Sahlgrenska, tränar med andningen. Det blir lite segt på sjukhuet så jag

passade på att läsa Säg mig vad du drömt av Sidney Sheldon.Den är så bra, intressant med rafflande spänning!


Ashley är en ung kvinna som jobbar på ett dataföretag i Kalifornien. Plötsligt dyker Toni och Alette upp på samma företag och mycket blir förvirrat.

Av Catharina - 19 juni 2012 17:48

Herre, jag vill reflektera din kärlek!

Ditt ljus, din skönhet!


Herre, jag vill reflektera dina bönesvar, din soluppgång, din värld. Genom att sprida evangeliet? Genom ett leende?

Av Catharina - 18 juni 2012 19:07

Jag trodde att denna bok skulle vara bättre men mina höga tankar var lite för höga. Robert Bellamy som är bokens huvudkaraktär är ju en man och jag tycler nog mera om Sheldons böcker med kvinnliga huvudkaraktärer.


Boken är rå och utomjordingar förekommer.

Av Catharina - 17 juni 2012 21:08

Jag har besökt kyrkan två gånger idag. Jesus, jag vet att du är den enda Sanningen och det vill jag gärna sprida:Jesus är vägen, sanningen och livet! Fråga gärna!

För några veckor sedan lånade jag ut boken Morgon i Jenín till Cecilia, prästfrun .Den är otrolig! Låna den gärna!

Av Catharina - 16 juni 2012 19:52

Kommentera gärna!

Av Catharina - 16 juni 2012 17:59

Jag älskar ju detta:mode och smink!
Det är därför jag prenumererar på Elle och det är därför jag
säljer för Oriflame och det är därför mina garderober sväller
av i mitt tycke snygga kläder. Verkar det oseriöst? Det är det
inte för jag är riktigt seriös.Jag skulle vilja forska om smink i
Bibeln.Henna är det enda smink jag kommer på som är riktigt
gammalt-Smikhistoria vore intressant. Men det har alltid funnits
skönhetsbehandlingar....

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards