Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under oktober 2012

Sex

Av Catharina - 27 oktober 2012 16:01

Lady Chatterleys älskare och 50 nyanser är kända, lustfyllda romaner som väcker reaktioner hos många.Jag har inte läst dem men jag funderar på det.Twilight innehåller inget sex alls men desto mer i dessa.


































































Av Catharina - 25 oktober 2012 15:27

Skall jag våga läsa 50 nyanser av honom? Jag har läst en del om denna uppseendeväckande bok i bl.a Elle och den verkar bra.

Av Catharina - 24 oktober 2012 17:50

Det är det idag. Jättekul o viktigt. Det är fokus på fred.

Jag är tacksam för freden här. Tack Fredsfursten!




Av Catharina - 24 oktober 2012 16:46

Vilken skönhet! Det tyder på en Skapare som övergår vårt förstånd.


Rosor som växer i trädgården, rosor som bildar vackra buketter, rosor som har taggar och rosor som är ett kärleksbudskap.

Jag sparar gärna mina rosor, torkar och hänger någonstans hemma. Det blir vackert.

Av Catharina - 23 oktober 2012 18:22

Det vill jag, verkligen! Det är därför jag vill sprida tron.


Det finns så otroligt mycket kärlek och frid i tron. Jag är så övertygad om att detta är sant.


Det står:Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor, jag ska skänka er vila Matt 11:28



Av Catharina - 22 oktober 2012 14:25

We are the twins!


Jag kom på att Susanna o jag heter tvillingarna O precis som tvillingarna Olsen. S har gift sig till ett annat O-efternamn.

På 90-talet satt vi hemma och tittade på Huset fullt. Inte anade man då att charmtrollen som spelade Michelle skulle växa upp till två modeprinsessor. Förresten så har de likt oss en lillasyster o lilllebror.

Av Catharina - 22 oktober 2012 11:45

Detta sociala nav! Man kan utforma middagen lite valfritt, med eller utan gäster.


Igår blev det enkel o så god fisksoppa. Ju fler gäster desto bättre! Tack!

Av Catharina - 21 oktober 2012 12:54

Tänk vad mycket lnaturen har att ge. Och det är gott!


Var ute på en riktig höstpromenad bland gula löv tidigare idag. Hösten bjuder verkligen på ett brett  och vackert färgspektra. Det är fascinerande.

Apropå färg, min kära tvillingsyster Susanna har plockat litervis kantareller, skogens guld. Jag fick en del så jag har bjudit mina gäster på kantareller. Det var uppskattat.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards