Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2012

Av Catharina - 23 november 2012 14:42

Jag såg filmen Pojken i randig pyjamas  nazi-Tyskland förra veckan och blev illa berörd. Illa  berörd blev jag också i onsdags då Janina berättade i kyrkan om koncentrationsläger .


Man kan inte behandla folk illa. Alla människor är lika mycket värda.

Av Catharina - 23 november 2012 14:05

Butiken med de rätta jeansen.

Här har jag också hittat jättefina kjolar och klänningar. Jag är sedan många år medlem i JC Club vilket lönat sig mycket. I onsdags la jag undan ett par mörkgrå jeans så jag skall dit och betala sen.


JC, Jesus Christ!

Av Catharina - 21 november 2012 16:37

Det var skönt att baka igår.Det blev fetaostbröd som är himla gott. Jag vill rekommendera torrjäst som jag alltid brödbakar med och har hemma. Jag finner bakning skönt i höstmörkret.

Av Catharina - 20 november 2012 20:30

Bara hos dig får min själ sin ro.

Bara hos dig min Gud.

Bara hos dig får min själ sin ro.

Bara hos dig min Gud.


Och det stämmer så väl, det är bara hos Dig jag helt slappnar av.

Av Catharina - 18 november 2012 14:32

Vilodagen eller inte? I alla fall gudstjänstdag och det blir det idag för mig. Vi har fest iVarlakyrkan idag och det ska bli jätteroligt.


För mig är söndag ofta fest. Förra söndagen, Fars dag, var hektisk men rolig med besök hos både morföräldrarna samt  far.

Av Catharina - 17 november 2012 17:07

Efter att igår råkat besöka en i mitt tycke porrig blogg här vill jag gärna starkt ifrågasätta bloggplatsen.se. Det är många barn som bloggar här och dom kan lätt halka in på fel sidor. Vem tar ansvar?

Av Catharina - 16 november 2012 16:53

Jag vet flera som älskar sina assistentjobb. Och de behövs verkligen! När någon bestämmer sig för detta arbete , så är det inte bara ett arbete de väljer utan faktiskt en stor god gärning till människor som har det svårt! Och om fler hade haft arbeten som"hjälpte" till, så vore Världen en mycket Gladare Plats.

Att vara en lycklig  människa kan ju nu för tiden bara vara en dröm för många, för det är sällan lätt att förändra sin Livssituation.

Nytt arbete kräver oftast flera års studier, vilket få vuxna varken orkar eller har råd med.

Då är personlig assistent ofta  ett lyckat alternativ.

Av Catharina - 15 november 2012 17:24

Bloggen är ett intressant fenomen.Det är ett bra verktyg för  den som vill nå ut.Vi är många som vill hjälpa folk med våra erfarenheter eller bara få ut våra åsikter.Jag hoppas att alla har sunda tankar.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards