Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under december 2012

Av Catharina - 24 december 2012 07:00

Stilla natt, heliga natt
Allt är frid stjärnan blid
Skiner på barnet i  stallets strå
Och de vakande fromma två
Kristus till jorden är kommen
Oss är en frälsare född


Stora stund, heliga stund
Änglars här slår sin  rund
Kring de vaktande herdars hjord
Rymden ljuder av glädjens ord:
Kristus till jorden är kommen
Eder är frälsaren född


Stilla natt,  heliga natt
Mörkret flyr, dagen gryr
Räddningstimman för världen slår
Nu begynner vårt jubelår
Kristus till jorden är kommen
Oss är en frälsare  född
Oss är en frälsare född

Av Catharina - 23 december 2012 18:00

Vilken smällkaramell!


Jag såg filmerna Coco - livet före Chanel och Coco & Igor i veckan. Coco - livet före Chanel var helt klart bäst.

Chanel blev ju en av 1900-talets största modepersonligheter. Vilken kvinna!


Paret Fagaro den åtråvärda men dyra har gjort bildsviten Northen women in Chanel.

Av Catharina - 22 december 2012 14:44

Jag är inte så mycket för tomte men nu känner jag mig som en själv haha.

Med snygga, grå, nyinköpta jeans från bästa JC och en röd tröja, och vips jag blev en tomte!



Av Catharina - 22 december 2012 14:14

Sverige med härlig vinter.

Sverige med hög standard.

Sverige med personlig assistans.

Sverige med allemansrätt.

Av Catharina - 21 december 2012 14:45

En vän i nöden.

En vän som står här.

Jesus är vännen med liv.

Av Catharina - 19 december 2012 20:25

Man kan tro att man kan inte göra mycket med clementiner men det har jag gjort. Förra året gjorde jag clementiner i sockerlag. Idag har jag bjudit min assistent på clementiner med smältchoklad och sedan hade jag även riven skal i en tigerkaka. Det blir nog gott.

Av Catharina - 18 december 2012 20:43

Jag känner detta oerhörda.


Folk i min närhet har varit nära olyckor. jag är glad att de har klarat sig. Jag ser det som ett heligt beskydd. Be om skydd!

Av Catharina - 17 december 2012 17:39

Det tror jag på. Och kvalitet kräver tid. Allt måste inte gå fort. Man kan jobba och utvecklas på samma arbetsplats i 10 år, man kan vara gifta livet ut. Om man trivs.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards