Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under februari 2013

Av Catharina - 11 februari 2013 18:22

Dk jag slutade gymnasiet mådde jag ganska dåligt. Jag var väldigt skoltrött och jag hade aldrig haft någon pojkvän. Det gjorde att jag kände mig utbränd. Jag sökte till olika skolor ock kom in men jag visste att jag inte skulle orka.

Jag behövde vara hemma ett år för att läka och mina sysstrar har upplevt samma sak. Jag tror att många har varit med om det och det är viktigt att ta på allvar.

Av Catharina - 10 februari 2013 20:30

Jag har en kyrka tre minuter härifrån. Där är jag ofta och jag är så tacksam.


Idag var det Taizémässa och jag var där. Jag hörde tyvärr inte vad prästen sa men det var ändå roligt att vara där. Prästfrun  och jag ska ha en liten bokcirkel. Vi pratade om vilken författare vi ska välja. Det ska bli roligt.

Av Catharina - 9 februari 2013 17:01

Idag såg jag på em i konståkning på svt play.Det var en fantasktisk syn och jag njöt. Det är mode - och musikfest på is.


Jag tackar Gud för detta vackra. Ryssland och Italien lyckades bäst. Sverige var också bra och Spanien hade fått ett guld. Det var jätteroligt för dem. Frankrike var inte heller så dåliga, fransmännen var riktigt heta på isen.

Av Catharina - 7 februari 2013 10:58

Jag har flera intressanta länkar som ni gärna får kolla. Några har jag ändrat plats på och några har tillkommit. Undersök gärna! De är väll värda ett besök.

Av Catharina - 6 februari 2013 13:00

Bra bok. Ruskig om sexförbrytare.


Veronica har blivit våldtagen. Frågan är bara av vem.

 
 
 
 
Av Catharina - 5 februari 2013 21:00

Silvermåne, stjärnekrans
Länge leve livet!
Vackrare är någonstans
Länge leve livet!
Den jord där vi bor, hoppas och tror
Länge leve livet!
Där ett frö slår rot och gror
Länge leve kärleken och lusten till livet!


Svärd ska smidas om till plog
Länge leve livet!
Våldet härskat länge nog
Länge leve livet!
Det kommer en dag, stark ska bli svag
Länge leve livet!
Kärlek vara välrdens lag
Länge leve kärleken och lusten till livet!


Alltid vill vi sjunga så
Länge leve livet!
Fred och framtid tror vi på
Länge leve livet!
När allt tycks dö ut, livet ta slut
Länge leve livet!
Sjunger vi som aldrig förut
Länge leve kärleken och lusten till livet!


(svensk visa, okänt ursprung)

Liv

Av Catharina - 4 februari 2013 13:24

Allt handlar  om liv.

Vi lever nu.

Andra lever i våre minnen
Djuren lever.

Naturen lever.

Gud och Jesus lever.

Döden kommer men därefter kommer Liv.

Av Catharina - 3 februari 2013 09:45

Imorgon fyller systerdottern 2 år.


Så nu var det kalas. Hon älskar kjolar så hon fick en grå av mig. Jag gav henne också en rosa kofta.l

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards