Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under mars 2013

Av Catharina - 18 mars 2013 22:03

Om du vill ha nån som du kan tala med,
Så mig det kan du räkna med,
Även om jag vet det verkar så länge sen,
Så mig det du kan räkna med,

Om du vill ha nån som ringer till dig,
Så kan jag nog ringa till dig och vi kan -
Bara tala lite grann, om allt som har hänt,
Om alla dom vi känner,
Om allt som man tänker
som bästa vänner

När som helst - bara ring mig
Om du vill ha nån att gråta med,
Så mig det du kan räkna med
Om du vill ha nån som säger till dig,
Att visst kan du klara dig det själv
Och du får bara ta det som det är.
Var inte rädd, fast det dröjt så länge,
Så är vi bästa vänner, vad som än händer

När som helst du ringer mig,
Får du lust att ringa till mig,
Står du inför svåra val, bara slå mig en signal
Åh, när du känner dig förbannad.

När allting som du har tänkt dig,
Bara blir till ingenting - så kom ihåg -
Du kan slå mitt nummer, så kan vi tala om det
Som bästa vänner...

(Säg mig en hemlighet, kom och säg en hemlighet,
sånt som bara angår vänner)
Bara tala lite grann, om allt som har hänt...

Av Catharina - 17 mars 2013 20:27

"Greatest Love Of All"

I believe the children are our future Teach them well and let them lead the way Show them all the beauty they possess inside Give them a sense of pride to make it easier Let the children's laughter remind us how we used to be
Everybody's searching for a hero People need someone to look up to I never found anyone who fulfilled my needs A lonely place to be And so I learned to depend on me
[Chorus:] I decided long ago, never to walk in anyone's shadows If I fail, if I succeed At least I'll live as I believe No matter what they take from me They can't take away my dignity Because the greatest love of all Is happening to me I found the greatest love of all Inside of me The greatest love of all Is easy to achieve Learning to love yourself It is the greatest love of all
I believe the children are our future Teach them well and let them lead the way Show them all the beauty they possess inside Give them a sense of pride to make it easier Let the children's laughter remind us how we used to be
[Chorus]
And if, by chance, that special place That you've been dreaming of Leads you to a lonely place Find your strength in love
Av Catharina - 16 mars 2013 12:34

Det är vi, sårbara.Men vår Gud är stor. Han läker våra sår.

Av Catharina - 15 mars 2013 16:08

Jag är jag, du är du, ni är ni,vi är vi. Stå stolt! Sitt stadigt! Solen skiner och kärleken flödar. Vi finns här o nu!

Lev väl!

Av Catharina - 14 mars 2013 13:49

Jag fick en underbar almanacka i kyrkan med många fina citat. Det står till exempel "ro för själen".

För mig är det ro för själen när jag kommer ihåg olika saker och det gör jag genom att almanackan.

Idag har jag haft besök av min psykolog och det gav mig också ro för själen.  

Av Catharina - 13 mars 2013 15:15

Enkelt, fräscht och gott med en bit ost och marmelad. Drick gärna en god kopp te till. De är lättbakade och godast att äta direkt ur ugnen. Jag hittade en sida som heter scones.se. Om ni vill kan ni läsa min receptblogg som heter ochdetvar gott.nattstad.se

Av Catharina - 12 mars 2013 18:42

I morse fick jag en aha upplevelse. Jag hittade en gammal skiva med Celine Dion och njöt. Jag trodde inte att jag skulle känna igen låtarna men det gjorde jag och det var så bra. Jag lyssnar på det nu också, I´m alive!

Av Catharina - 12 mars 2013 14:07

Nu är jag på Aspen och det har varit en rolig dag. Jag och en annan tjej ska kolla upp tillgänglighet på idrottsplatser så vi har skickat brev till de. Dessutom var vi en stund i biblioteket när min assistent letade efter en bok. Hon valde två till slut, Karamellskorna av Joanne Harris och Martha av Doris Lessing. Det ska blir roligt att höra vad hon tycker om dem.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards