Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under april 2013

Av Catharina - 12 april 2013 19:57

Det är dags att det blir taget på allvar. Jag förstår inte föräldrar som inte varnar för sina ungdommar att fritt sex kan ha ett pris. Att inte prata om det för att det känns pinsamt är löjligt och oansvarigt. Visst känns det långt borta men när man är runt tjugo och man har oskyddat sex med många så kan det mycket väl vara någon som bär på smittan. P piller och dagen efter piller skyddar inte mot HIV. Är det inte bättre då att vara försiktig med vem man har sex med? Det tycker i alla fall jag!

Av Catharina - 11 april 2013 15:44

Min tvillingsyster fivk barn i måndags så igår hälsade jag på dom. Vi har väntat och pratat om olika namn för prinsessan.

Jag kommer inte få egna barn så det känns fantaSTISKT att varä moster.

TACK JESUS FÖR DINA UNDERBARA GÅVOR.

Av Catharina - 8 april 2013 17:46

Jag läser om böcker nu, vilket jag aldrig gjort förut.


Jag började läsa Hundra och en dag för ett antal år sedan på Helsjön och nu läser jag den igen.Den är väldigt bra.

Agnes Grey den andra boken som jag precis har läst för andra gången.

Av Catharina - 6 april 2013 16:17

 

Lamm

 

Vet ni att Jesus symboliseras av ett lamm? Det bli intressant nu precis efter påsk. Påsken står ju för att Jesus dog och uppstod till evigt liv. Det var fint väder också denna påsk och det påminner om livet. Dessutom föds lammen på våren.

Av Catharina - 3 april 2013 22:00

 Jag var på biblioteket ikväll,-skönt att ha gångavstånd dit. Ni som inte varit där på kungsbackas bibliotek           

ska veta att det var en bra upplevelse. Välkommen till böckrnas mecka.

Av Catharina - 2 april 2013 15:48

Här vill jag reda upp olika begrepp om påsken för den som undrar:


Judarna firarde ju påsk av en annan orsak än vi nämligen uttåget från Egypten. Israeliterna blev nämligen slavar i Egypten i 400år och blev hjälpta av Mose genom att fly. Det var då Mose med Guds kraft  klöv Röda Havet.

Sedan kom Jesus och det är Hans död och uppståndelse som vi firar i vår påsk.

Det är jätteroligt att ni läser min blogg.



Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards