Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under maj 2013

Av Catharina - 23 maj 2013 22:41

På Aspen fick jag jobba med böcker i vårt bibliotek vilket var roligt.Böcker jg hittade som kan vara läsvärda är P.D james och Pojke försvunnen    av Anna Jansson.De ser jag fram emot att läsa.Har ni läst något av dessa författare?  

Sen hemma kom pappa och min systerdotter hem till mig.Det var underbart.

 

Av Catharina - 21 maj 2013 16:11

Jag lånade Läckbergs böcker på biblioteket efter att hypen lagt sig något.


Denna boken var bra!

Den handlar om paret Mårten och Ebba. Och paret Patrik och Erica förstås.


Hoten mot Ebba växer.Är det någpn som vill henne illa?


    

Av Catharina - 20 maj 2013 14:19

Vädret var perfekt.


På fredagen var vi ju i Trollhättan.


I lördags hade vi kafevandring i Kungsbacka med Unga Rörelsehindrade. Vi hade jätteroligt och gick runt till flera olika ställen och undersökte tilllgängllighet.


I söndags var jag på Gudstjänst utomhus vid Skansen, skönt. Vår hemgupp hade fikat.

Sedan var jag på gudstjänst i Varlakyrkan.

 

Av Catharina - 17 maj 2013 21:45

Först fixade jag mycket med Spanien.

bSedan åkte jag till Trollhättan med Pernilla med tåg.Väl framme var vi ute en stund vid vattnet. Himla skönt.

Det går smidigt att åka tåg till Trollhättan.

Av Catharina - 14 maj 2013 13:20

Det verkar som att Aspen ska lägga ner om ett halv år. Därför har jag kontaktat ett äldreboende i Kungsbacka om att hjälpa dem med olika saker. Jag var där förra veckan och imorgon ska jag vara där när dem får besök av svenska kyrkan. Jag tror att det kommer att bli lyckat.

Av Catharina - 11 maj 2013 19:16

Jag  får nästan nypa mg i armen jag har ofta så kul!

Idag har jag träffat mina kompisar Shereen och Therese.

Shereen bor i Stockholm och dem kommer från Egypten. Vi träffas inte ofta så det var jätte kul att träffa henne och hennes man och barn.

Min andra kompis Therese ville träffa mig på kungsmässan samma dag. Vi hade också trevligt.  


Shereen och jag.

   

Av Catharina - 10 maj 2013 14:17

Jag läser boken Drömmen om Ngong av Lennart Hagerfors och den är bra.

Men det är mycket " den vackra kvinnan vill jag smeka " och " jag fick en flicka för natten. "


Många gånger är det ju så att mannen har övertaget i samhället.

Jag undrar om detta har med syndafallet att göra?

Av Catharina - 9 maj 2013 18:20

Tack Herre för att du ger mig allt! Det underbara vårljuset.


Jag lämnar allt, jag lämnar allt, jag lämnar allt, jag lämnar allt

jag lämnar allt, jag lämnar allt, jag lämnar allt jag lämnar allt,

I dina händer,Gud.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards