Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under augusti 2013

Av Catharina - 10 augusti 2013 12:38

Vilken skatt, vilken guldgruva till bok!


Bibeln är en outsinlig källa av visdom och sanningar!

Bibeln är verklighetsbaserad!


Läs Bibeln och förundras!



 

Av Catharina - 9 augusti 2013 22:29

Denna fötfattare gör mig aldrig bessiken.


I Anhörig skildrar Janouch hur en kvinnas liv kan se ut när hon följer sitt hjärta och därmed väljer att leva med en alkoholisad man.


 

Boken bygger på författarens egna upplevelser.



 

Av Catharina - 9 augusti 2013 22:03

   Denna något gastkramande roman är till en början rätt tam.


Huvudkaraktären Jan är en fredlig person trots sina äventyr utanför ramarna på förskolan där ham arbetar.

Det är först på slutet som boken hettar till.

Slutet blir ändå gott.


 

Av Catharina - 8 augusti 2013 22:05

Dagar förgylls ofta  nv andra männniskor.

Mycket kan allt kännas trist innan man kommer iväg  för att träffa någon.

Människor behöver varandra.

Ensam är inte srark.



 



Av Catharina - 7 augusti 2013 19:55

Denna författare är kanske mest känd för sin succéroman Törnfåglarna ,men hon har skrivit mycket mer än så. Jag har dock inte gillat hennesbövker så mycket även om McCollough är dukg.


Nu läser jag hennes bok Frestelsen som är om kärlek på lasarett och är helt OK.

För några år sedan läste jag Berörimgen som inte alls föll mig i smaken.

McCallough har också skrivit en uppskattad romansvit om romarriket. Jag har läst en av dem men tyckte inte om den, då det var mycket om krig.


 

Av Catharina - 6 augusti 2013 09:58

Det är ett heligt salrament som går långt djupare äm enbart en handling.


En del av orden prästen använder vid dopet känns lite främmande för mig. Javisst, att barndöpas kan innebära att man blir upptagen i en församling men  det kanske inte innebär att man får sitt namn skrivet i livets bok.

Dopet i söndags för M. E. var fint och känns som en början till det kristna livet. Det är ett bra tillfälle att börja be för itt barn och senare lära barnen att be själva.



Här är tårtan som min syster M bakade dagen till ära.

 

Av Catharina - 5 augusti 2013 20:40

Vinn ett paket Monroe - prylar!


Svara genom att kommentera!


Vilken stor amerikansk, kvinnlig ikon hade ett slags 50 - årsjubileum förra året?


1. Madonna

X. Marilyn Monroe

2. Cher


Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards