Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under augusti 2013

Av Catharina - 5 augusti 2013 18:28

Naturen ger oss så mycket.

Vår älskade natur andas renhet.

Den kan ge oss både mat, mediciner, skönhet och överrasknimgar.


Mina föräldrar har massa körsbär i ett träd på tomten så jag och mamma har plockat idag.

På hemvägen möttes vi av en stor älg. Det var roligt men vi blev lite skraja.

Av Catharina - 4 augusti 2013 19:01

Idag döptes min tvillingsysters yngsta dotter M.E Det blev en solig, lyckad och rolig dag.


Prästen som döpte kämner jag från Varlakyrkan.

I doppresent gav jag henne boken Prinsessans Estelles bönbok. Den inneåller flera fina böner förr både stora och små.

Kronprinsessan Victoria ovh prins Daniel har valt ut bönerna  med omsorg och därmed gjort ett bra jobb.


 

Av Catharina - 3 augusti 2013 16:36

  Det är fortfarande sommar nu trots regn. Växterna mår bra av regnet.


Passa på, kanske vid regn, att lyssna på Sommar i P1.Det gjorde jag igår genom datorn och det gick och var jättebra!


Av Catharina - 2 augusti 2013 12:13

   Varje första torsdag i månaden är det marlnad här i min stad.

Det var först för några år sedan som jag förstod vilken guldgruva torgmarknaden 'är med sina relativt låga priser. Ofta säljer knallarna fina, prisvärda kläder och väskor. Det säljs också ofta frukt, grönsaker, godis, hushållsartiklar, smycken och hattar m.m

Där, på marknaden, flanerade jag en stund igår.Skönt väder var det också.


Av Catharina - 1 augusti 2013 17:44

  

600 kr

Av Catharina - 1 augusti 2013 15:16

 

Ibland är varje dag en kamp. Det kan vara   en kamp att komma upp på


morgonen.Men väl uppe kan man le. Och när solen skymtar fram mellan molnen kan livet kännas skönt.

Men morgonen kan också börja med huvudvärk och man kan sura hela dagen. Plötsligt kan ett telefonsamtal förgylla dagen.


Jag som tror mycket på Gud kan känna hans kärlek som behövs både soliga och regniga dagar.



Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards