Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under september 2013

Av Catharina - 9 september 2013 12:40

Om vårt fantastiska skyddsnät inte kan hjälpa alla så kan väl rika skänka till mer behövande?


Det finns många mångmiljonärer I Sverige idag. Om det samlades in 50 miljoner kr skulle man kunna bygga center för hemlösa eller hjälpa utförsäkrade med ekonomin.


Många av de svenskar som är framstående inom fotboll och hockey skulle kunna bidra.


Av Catharina - 8 september 2013 12:47

Jag identifierar mig lite med denna salig prinsessa av Sverige.


Hon levde mellan 1830-1889.

Hon var troende.

Hon var lite sjuklig.

Hon var ogift livet ut.

 

Jag kanske blir gift...

Av Catharina - 7 september 2013 14:07

Bra och intressant historisk roman.


Desiree var gift med den första kung Bernadotte av Sverige.

I sin ungdom var hon ihop med Napoleon.

 

Av Catharina - 7 september 2013 12:33

Många har nog tvångstankar och det är jobbigt.

Jag har haft det mycket själv men har blivit helad.


Våga trotsa!

Var lugn!

Av Catharina - 6 september 2013 16:53

Jag bor lyxigt nära min underbara kyrka.


Igår var där afrikansk dans vilket var jättekul! Det blev dans och sång!


Hakuna matata!

Av Catharina - 6 september 2013 14:16

Intressant bok som jag sträckläst i veckan. Tack Andersson för  en fängslande orkanhistoria som berör.


Innan artistlivets start och även efteråt, hade hon ett minst sagt turbulent liv.

Med alkoholiserade föräldrar fick hon och syskonen en trasslig barndom.

 

Av Catharina - 5 september 2013 15:30

 O store Gud, när jag den värld beskådar

som du har skapat med ditt allmaktsord,
hur där din visdom väver livets trådar
och alla väsen mättas vid ditt bord
 då brister själen ut i lovsångsljud
o store Gud, o store Gud
Av Catharina - 4 september 2013 12:45

Tack för svampen(som inte blivit så mycket i år)

Tack för all frukt.

Tack för alla körsbär!

Tack för bären och äpplena!

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards