Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under februari 2016

Av Catharina - 17 februari 2016 12:21

I eftermiddag ska jag besöka Signeshus. De har en gudstjänst där som jag brukar vara med på. Det ska bli härligt.

Imiorgon ska jag besöka staden Alingsås. Jag återkommer med hur det var där i Alingsås.

Av Catharina - 14 februari 2016 13:50


Prövningar vi möta få,
och vi ofta ej förstå
Herrens vägar, när Han önskar,
att vi himlen skola nå.
Sina barn Han leder här,
genom sorger och besvär.
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där.


Ovan där randas morgonen,
och därhemma samlas helgonen.
Vi skall då förtälja om vår resa här.
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där.


Här vi känna brist och nöd,
sakna ofta hjälp och stöd,
trötta anden hungrar, törstar,
under ökenfärden här.
Men vi tro på Herren Gud,
lita helt uppå Hans bud.
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där


Frestarn lägger ut försåt,
snaror på vårt levnadsstråt,
hjärtat gråter för vart fåfängt ord
och tanklös gärning här,
och i prövningarnas ugn
är ej lätt att vara lugn.
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där.

Av Catharina - 14 februari 2016 13:41

 I fredags var jag på Kungsmässan och fikade.Jag var där med min kompis Frida och hennes familj. Vi hade väldigt roligt. Vi var på ett café. Efteråt  var jag på ICA och där träffade jag min granne M. Jag stöter på henne ofta. Hon har förresten åkt till Israel nu.

Av Catharina - 13 februari 2016 19:36

Idag fyller min lillasyster 31 år och min lillebror 26 år. Det är roligt för vi är fyra barn men två födelsedagar eftersom jag är tvilling. Min bror ringde från Lomma och då passade jag på att gratulera honom. Sedan ringde jag till min lillasyster och gratulerade henne också.Hon hade haft kalas mend min tvillingsyster och hennes familj. Jag var inte med för jag kommer inte upp i hennes lägenhet. Grattis till er båda!

Av Catharina - 13 februari 2016 19:30

I tisdags var mina föräldrar här och åt semlor. Jag hade semmelbullar i frysen som jag tog fram och gjorde semlor av, med grädde och mandelmassa blev de jättegoda. Det blev fyra stycken och de åt bara två. De andra två gav jag till mina assistenter och det var uppskattat.

Av Catharina - 9 februari 2016 17:30

Min assistent tipsar mig om denna bok. Boken handlar om kalaspyssel. Jag har inte läst den själv men den verkar bra. Läs den själva och få en rolig stund.


Kreativa Karins kalas för barn

Av Catharina - 8 februari 2016 17:23

Nu läser jag en bok av denna kända man. Han har gjort mycket bra.  Boken är dock ganska jobbig att läsa. Den är alltså sådär.


Av Catharina - 8 februari 2016 17:14

Mamma Mu städarI lördags hade vi kalas. Min systerdotter har fyllt 5 år. Vi var hemma hos Susanna och min andra syster var med. Jag gav henne en bok.  Det var en Mamma Mu bok som hade fina bilder och teckningar. 

Min mormor och hennes särbo var med och vi hade trevligt. Tack alla som var med.


Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards