Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under augusti 2016

Av Catharina - 8 augusti 2016 18:12

Ibland har jagvarit på Liseberg och sett henne. Idag väljer jag att se henne på tv. Det brukar vara väldigt bra. Brukar ni se på Lotta på Liseberg? Jag ser också gärna på Allsång på Skansen.

Av Catharina - 5 augusti 2016 21:10

Nu har jag läst färdigt den sista boken i triologin om Christian Grey och Anastasia Steele. Den var bra men inte jättebra som en del tycker.


Omslagsbild: Femtio nyanser av frihet

r den unga litteraturstudenten Anastasia Steele träffade den drivne företagaren Christian Grey föll hon handlöst, och de inledde ett passionerat förhållande. Ana blev både chockad och skrämd av hans sexuella preferenser och komplicerade historia - deras relation är en ständig kamp mellan begär, svartsjuka och villkorslös kärlek.
Nu har de allt: passion, närhet, rikedom och en värld full av möjligheter. Men Ana vet att det inte kommer att bli lätt att älska Christian - hon måste på något sätt lära sig att dela Christians livsstil utan att förlora sig själv. Samtidigt måste Christian kämpa med sitt kontrollbehov och ta itu med problemen i sitt förflutna.
Just när det verkar som om de tillsammans lyckats överbrygga alla hinder tycks ödet utsätta Ana för det hon fruktat allra mest

Av Catharina - 4 augusti 2016 17:07

Jag hade en superhelg då jag var borta både lördag och söndag. På lördagen var jag hemma hos min kompis Carro på Tjörn. Nu på sommaren är hon hos sina föräldrar. Vi var där hela kvällen och hon bjöd på paj.

På söndagen var jag på kräftskiva hos Anna i Herrljunga. Vi hade superkul. Vi har bestämt oss för att gå på bokmässan i september. Det ser jag fram emot.

 

Nu var det några dagar sedan och veckan har varit fantastisk. Idag har jag varit på marknaden i Kungsbacka och köpt en mus, som var en kylskåpsmagnet. Igår var jag först på Signeshus och sedan var jag i Kungsbacka kyrka. Det regnade så jag åkte färdtjänst. Det var jag tacksam för.

Av Catharina - 1 augusti 2016 19:02

Diplomatdottern : lång väg till frihet (pocket)


Den svenska diplomatdottern Karolina Johnsson hotades 1994 med avrättning då hon burit med sig en resväska med 6,8 kilo heroin genom tullen i Bangkok. Efter fyra år flyttas hon till kvinnofängelset Hinseberg i Sverige. Sommaren 2006 blir hon fri. Tina Frennstedt, journalist på Svenska Dagbladet, har följt hennes öde genom åren och berättar nu hennes historia.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards