Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under september 2016

Av Catharina - 12 september 2016 22:49

När jag var i Lomma var det fint väder och dagen därpå regnade det. Vilken tur!

I lördags när jag var på konsert var der vackert väder också och på söndag regnade det. Vilken tur! Jag är så tacksam, tack för det Gud!

Av Catharina - 11 september 2016 13:58

Igår hade jag en jättefin dag. På dagen var jag med familjen på Kungsbacka torg. Barnen var med på ett cykellopp som gick av stapeln halv ett. Jag träffade bland annat Eva, som är mina kusiners faster. Vi hade strålande sol och det var härligt.


På kvällen var jag på Trädgårdsföreningen och kollade på Arvingarna med Pernilla, Calle, Gustav och Mikaela. Vi sjöng med och dansade och hade jätteroligt.


På kvällen lade jag mig direkt när jag kom hem. Vad gjorde ni igår?

Av Catharina - 8 september 2016 16:22

Ulrikas bok


En spännande och atmosfärrik historisk roman!

Det är ljummen försommar 1644 och efter gudstjänsten i Morlanda kyrka råder det full dramatik på prästgården. Prästdottern Ulrika sitter böjd över bibeln med tårarna rinnande utmed kinderna, hennes syster Katarina står i skamvrån medan deras bror Magnus får smaka på piskan.

Det som skulle vara ett oskyldigt skämt får ödesdigra konsekvenser. Ulrika flyr brådstörtat från det lilla samhället på Orust för att söka sig en framtid någon annanstans. Snart slår hon följe med en säregen grupp gycklare och hamnar mitt i ett krigshärjat Uddevalla. Hennes syskon är kvar hemma på prästgården, men de står också inför omvälvande förändringar.

Maria Gustavsdotter har skrivit en atmosfärrik och fartfylld familjekrönika som utspelar sig i 1600-talets Norden. Ulrikas bok är första delen i en planerad trilogi om tre prästdöttrar.

Ulrikas bok gav mig verkligen det som jag förväntade mig – en historisk välskriven roman, spänning och underhållning. Skickligt paketerad och väl levererad.


Jag är så glad för denna boken var så bra för att jag köpte den efter jag har fått ett presentkort av Martin.

Av Catharina - 7 september 2016 21:34

  • Ikväll var jag i kyrkan på föredrag. Mässan var jättebra med Tony som präst.

Efteråt var det ett föredrag om Israel, det var mindre bra.

Hon som talade för mycket om årtal.

Av Catharina - 4 september 2016 20:27

Jag har varit i Sankta Gertrud kyrka och jag promenerade dit. Vädret var jätteskönt. Det var Tony som var präst idag och han är verkligen duktig. Närjag kom hem satt Kinga, Christine och jag ute. Vi plockade äpplen som var mogna och goda. Vad gör ni idag?

Av Catharina - 2 september 2016 17:59

Idag var jag på Sahlgrenska för att byta kanyl. Det är alltid trevligt att träffa läkaren som heter Ingrid. För den som inte vet vad en kanyl är så det är som en slang som jag har i halsen. Jag kan inte andas själv så jag har respirator. Efter bytet satt jag i vänterummet och såg på tv. Det var först ett matprogram och sedan ett program om Brasilien.





Av Catharina - 1 september 2016 20:42

Tack för denna fina dagen. Det var första september och jag satt på balkongen och läste min bra bok som heter "Ulrikas bok". Jag ser fram emot hösten. Vad ska ni göra till hösten?

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards