Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg den 8 december 2016

Av Catharina - 8 december 2016 20:58

   Ebbas bok Detta är den tredje boken i en serie om tre prästdöttrar och den är väldigt bra. Så här står det om den:

Historisk romanläsning när den är som bäst! Den avslutande delen i Maria Gustavsdotters uppskattade trilogi om tre prästdöttrar under 1600-talet.

 

När Bohuslän i februari 1658 blir svenskt växer missnöjet mot det nya styret. Livet är hårt för de många fattiga bohuslänningarna.

I Morlanda prästgård bor Ebba kvar. Hennes äldre systrar har sedan länge lämnat hemmet och även Ebba drömmer om ett annat liv. Hon vill komma bort från den virriga styvmodern och bort från den skrämmande prästen Jostein Erlendsen som envisas med att de ska gifta sig. Ebba använder sin sjukdom som ursäkt och tillbringar dagarna vid vävstolen, bara där känner hon sig lycklig. Så småningom inser Ebba att hon är förälskad  men föremålet för hennes kärlek är redan gift …

Av Catharina - 8 december 2016 20:49

I regnskogen finns det mycket som vi behöver. Olika mediciner finns i naturen och nu är den hotad. Det finns schimpanser som lever i den och för dem är det väldigt viktigt att skogen får vara kvar. Men för människorna är den också viktig. Jag vet inte hur man ska  göra för att rädda den för det finns många som vill tjäna pengar på den men jag ber för den.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards