Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under april 2018

Av Catharina - 18 april 2018 15:38

I går var jag på fyren med pappa. Jag trodde att Alexander skulle vara med men han har varit på sjukhus. Han har haft problem med epilepsi. Jag kollade på tidningar på biblioteket och vi hade roligt.

I dag har jag duschat och i kväll skall jag gå till kyrkan. Jag vet inte vem som är präst idag men det ska bli roligt. Jag ska ha med mig min samtalsförstärkare för jag hör ganska dåligt.

Av Catharina - 16 april 2018 20:28

Igårkväll såg jag på babel och jag bjöd assistenterna på ostbricka. På babel diskuterade de om svenska akademin. Idag har en tjej varit här som kanske ska vara timvikarie i sommar. Hon går på estet på Aranäsgymnasiet och vi hade litteratur som gemensamt intresse.

Efteråt var jag på en skön promenad i solen. Det är skönt att det äntligen är vår och jag tackar Gud för det.

Av Catharina - 15 april 2018 16:24

Igår var Carro här. Jag bjöd på ostbricka men hon ville inte ha så mycket. Hon hade två assistenter med sig och de var trevliga. Vi pratade om att resa tillsammans men jag kanske ska åka till London. Hon ska åka till Tenerifa i oktober. Hon frågade om jag ville följa med men jag vet inte.


Idag har mamma och Malin varit här. Det blev mycket över av ostbrickan så de har ätit lite. Malin är allergisk mot vindruvor men mamma tog med sig hem. Vi pratade om familjen och hade en trevlig stund.


Vad har ni gjort i helgen?

Av Catharina - 14 april 2018 13:49

I torsdags var jag på Cassels och köpte två fina tröjor, en kortärmad och en långärmad. Den kortärmade var med spets och den var jättefin. Jag hade på mig den igår när jag var ute men jag hade en jacka på mig också.

På Cassels hade de en kväll för medlemmar.


Ikväll kommer Caroline hem till mig. Det ska bli roligt för hon kom inte förra gången. Jag ska bjuda på ostbricka.

Av Catharina - 12 april 2018 12:54

Denna boken var jättebra. Det är en biografi om en svensk kvinna som är läkare i Sydafrika. Hon är läkare åt en biskop och hon träffar Nelson Mandela. Hon hjälper mammor att må bra och deras barn också. Man får läsa om hennes familj och hennes kristna tro.Jag köpte den på bokmässan förra året i Göteborg. Svenska kyrkan hade en monter. Ingrid jobbar för svenska kyrkan.


Av Catharina - 9 april 2018 17:50

Idag har jag köpt en ny laddare för mobilen. Jag hade köpt en annan som jag lämnade tillbaka och det nya kostade lika mycket. Efteråt var jag med om en olycka i snurrdörr och glaset spräcktes. Jag träffade Kalle, Anders och Frida. Efteråt gick jag på en liten promenad. Ikväll ska jag bara vara hemma och kanske se på tv.

Av Catharina - 8 april 2018 20:54

Igår var det minnesgudstjänst från attentatet i Stockholm och jag såg på det på TV.


Idag har jag varit  på kalas. Evelina blev 5 år och jag gav henne saker för håret. Min mormor var med men Malin och Jonathan var sjuka. Isabella och Evelina blåste såpbubblor på altanen och vi hade roligt.

Nu har jag sett på mitt favoritprogram, Babel, som handlar om böcker och författare. Vad har ni för favoritprogram?

Av Catharina - 7 april 2018 11:15

I onsdags var jag i kyrkan och på marknaden. I tisdags var det musik och jag träffade pappa och Marias pappa. På eftermiddagen var jag på Kungsmässan och köpte presenter till Evelina. Imorgon ska jag på kalas.

Igår hade jag stimuleringen länge och på eftermiddagen var jag också på Kungsmässan och köpte ost för ikväll kommer Caroline hem till mig. Det ska bli jätteroligt.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards