Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under maj 2018

Av Catharina - 26 maj 2018 14:58

Tack Herre för denna dagen. Idag har vi haft fest på gården. Det var mycket för barn, så som ansiktsmålning, ponnyridning och hoppborg,och de bjöd på grillad korv med bröd och apelsinfestis och glass. Jag träffade en man som heter Rune. Han känner min pappa.

Tack Herre att jag bor så bra. Och jag har bra grannar. Det var inte så många som jag känner på festen men jag träffade Kristian.

Vad gör ni idag? Själv ska jag gå på pramenad.

Av Catharina - 21 maj 2018 13:35

Jag glömde av att skriva att jag kollat på prinsbröllop. Det var i lördags på TV. Bröllopet var mellan prins Harry och Meghan Markle. I Windsor var det fint väder och det var en folkfest. Jag såg inte hela bröllopet. Markle har varit gift tidigare och hon är skådespelerska och en kvinna av folket. Prins William är gift med Kate Middleton. Jag hoppas att alla får ett lyckligt äktenskap. Meghan  Markle fördes fram till altaret av prins Charles för hennes pappa har blivit opererad.

Av Catharina - 20 maj 2018 19:26

Jag funderar ju på att resa till London men jag är inte säker . En av mina assistenter har precis varit i Israel och hon har haft det fantastiskt. Det vore roligt att resa dit någon gång.

Jag vet inte hur handikappsanpassat det är i London. Jag funderar på Stockholm men jag har varit där flera gånger. Om du som läser det här har några tips så skriv gärna en kommentar. Har ni varit i Barcelona någon gång? Jag kanske vill åka dit.

Ute

Av Catharina - 20 maj 2018 19:05

I fredags och igår satt jag ute på gården utanför min lägenhet och det var skönt. På kvällen igår var jag på promenad och la på ett brev på brevlådan.

Idag har jag suttit ute på balkongen och efter det var jag på kalas. Det var inte i Slottsskogen som vi hade bestämt utan vi var vid Askimsbadet. Det var kalas för Astrid för imorgon fyller hon två år. Hon fick ett ritblock och kritor av mig. Hon fick också kaffekoppar och en tavla som man kan rita på och sudda ut. Malin lekte med barnen. Alla var med utom Susanna för hon hade ont i huvudet. Mormor var ned. De hade ett tält som de lekte i. Astrid är så söt i sin hatt och sina solglasögon. Dom bjöd på prinsesstårta och frukttårta. Jag hade med mig min vita poncho och det var bra för det var lite kallt.

Det var samma chaufför som körde båda vägarna. Han heter Armand och kommer från Iran. Han är väldigt trevlig och har kört mig många gånger.

Av Catharina - 18 maj 2018 12:17


Igår skulle vi gå till biblioteket men vi bestämde att gå till torget. Vi var en stund på Naam och det är mycket trevligare än biblioteket. Nu på sommaren ät det skönt att vara ute. Alexander har inte mått bra för han var på väg att få ett epilepsianfall. Innan var jag på kungsmässan och köpte present till Astrid. Hon skall få två målarböcker och kritor av mig. Hon skall ha kalas på söndag i slottskogen. Jag var också på apoteket.

På väg hem träffade jag min granne Gun och det var roligt. Det är alltid roligt att träffa henne.

Av Catharina - 16 maj 2018 12:40

Igår kväll var jag på mässa i Tölö kyrka. Det var en präst som heter Erik. Han är ny i vår församling och han var duktig. Han var präst i Bollebygd. Han kommer från Skellefteå. Vi var kanske tio personer i kyrkan och jag tog nattvard.Det var Kristian som körde mig fram och tillbaka. Jag och Lena gick ut kl. 20.30 och väntade på färdtjänsten som kom kl. 20.45 Vi hade också ett möte i församlingshemmet och jag träffade Karolinas svärmor. Jag har också träffat Eva B. som har varit min assistent.

Av Catharina - 15 maj 2018 15:54

Jag var hos tandläkare idag på Sahlgrenska. De tar hand om min Thera Bite och de ändrade på instälningen. Det var två kvinnor som heter Anna och Åsa. Thera Biten är för att hjälpa mig att gapa.

När jag kom hem var jag utanför min lägenhet och det var skönt ute.


Ikväll ska jag på möte i Tölö kyrkan. RFörst swka jag gå på en tisdagsmässan och sedan ska jag på möte med kyrkorådet. Jag ska träffqa Lena.

Av Catharina - 14 maj 2018 13:04

Igår gick jag till Ica Maxi för jag skulle hämta ett paket. I paketet var det slangar till hostmaskin. Det var varmt och skönt. Jag handlade bara diskmedel men jag är inte ofta på Maxi för jag har så nära till Kungsmässan. Maxi är nära till FreePort som har bytt namn till Hede Fashion outlet. På Maxi har de också apotek och jag tycker om Hede Fashion. Jag åkte färdjänst hem och det var Kungsbacka taxi.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards