Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juni 2018

Av Catharina - 24 juni 2018 14:10

Idag var jag i Kungsbacka  kyrka Henny var präst och hon pratade om Johannes döpare. Pappa var inte med men jag träffade Felix. Det var skönt att gå båda vägarna. Jag var med en stund i cafeet. Inger var också med. Det var trevligt. Det var länge i kyrkan och det var högmässa. Har ni varit i kyrkan idag?

Av Catharina - 23 juni 2018 19:30

I dag har jag varit på en skön promenad. Jag var på ica och jag ville gått till resia men de hade stängt. Jag satt på en bänk utanför min lägenhet i solen. Jag var utanför Varlakyrkan och kollade när de har sommarcafe. Dom börjar på torsdag. De var en undersköterska här i torsdags som sa att hon ska vara med och sjunga på torsdag. Jag ska gå dit.

I dag är det fotboll och det är Sverige-Tyskland som spelar, jag ska se på matchen.

Ska ni se på den?

Av Catharina - 22 juni 2018 20:41

 

Idag har jag varit med Anna och Martin på Liseberg. Jag och Anna spelade på hjulen men jag vann inget, Anna vann choklad. Vi satt på ett cafee och fikade. Det var mysigt. Anna och jag pratade om personlig assistans. Hon ska åka till Milano om en månad. Jag pratade tyvärr inte med Marin för jag hör inte vad han säger. Han åkte hem först, redan kl.19 Han och jag åkte färdtjänst och Anna åkte tåg. Det var jättemycket folk och många hade short fast det var lilte kyligt. Innan jag åkte pratade jag med Anna precis innanför huvudingången.

Jag hade glömt min mobiltelefon men jag fick låna från mina assistenter.

Jag tog också kort med mobilen som jag lånade. Det var Monika och Kinga som var assistenter.

Det var Inga-Lill som körde mig dit och en kille som heter Mattias som körde mig hem. Det  var Kungsbackafärdtjänst som körde in och Varberg taxi som körde hem. Vädret var bra och det regnade inte. det blåste och ibland sken solen. Jag fick en försenad julklapp av Anna. Det var handtvål och handlotion. Jag blev jätteglad.

Av Catharina - 21 juni 2018 16:55

I går såg jag på TV på Mannen som kunde tala med hundar, det handlar om Cesar som hjälper människor som har problem med sina hundar. Det är intressant.

I går fick jag ett brev från en dam som heter Aina. Hon önskade mig glad midsommar och jag fick hundra kronor av henne. Jag ringde och tackade och hon sa att jag kunde ta med pengarna till Liseberg i morgon. Hon menade att jag kan spela för dem.

Har ni varit på Liseberg? Det är en nöjespark i Göteborg och jag är där varje midsommar. Det är roligt att vara där och jag är ofta där på sommaren.

I dag har jag duschat och varit ute på en skön promenad. Jag ska se en film nu som heter Carol. Jag har lånat den på biblioteket.

Av Catharina - 20 juni 2018 20:20

När jag var på väg till kyrkan träffade jag min syster Malin på Kungsmässan, hon hade precis kommit från jobbet.

Det regnade men jag gick ändå. Andreas var präst och han pratade om att Jesus umgås med människor som inte är perfekta. Från Lukas 15:1-2

I caféet pratade jag med pappa, Gerhard, Felix, Bengt och Catarina hon som är diakon. Bengt pratade om Furuboda där jag har varit många gånger på sommarläger. Furuboda är en folkhögskola i Skåne utanför Åhus.

Catarina och jag pratade om assistans och boende. Hennes son har personlig assistans och han har ett assistansbolag som heter GIL.

Av Catharina - 19 juni 2018 19:42

Idag var jag med pappa på biblioteket. Jag kom kvart i sex men han kom kvart över sex. Jag kollade på en bok av Lee Child som hette 61 timmar, men jag lånade inte den. Istället lånade jag en bok som hette Berättelsen om Pi. Den finns även som film och man kan låna den på biblioteket. Jag lånade också en film som heter Carol. Den är med Cate Blanchett och Rooney Mara. Har ni läst den boken eller sett den filmen? Pappa rekommenderade en film som heter Flickan från ovan men den verkar hemsk så jag lånade inte den.

Av Catharina - 18 juni 2018 22:37

Pappa var här och satte upp en ny rullgardin. Jag köpte den i fredags på Jysk. Rullgardinen var för smal men den är bra ändå. Pappa fick kapa rullgardinen till rätt längd. När pappa var färdig med den såg vi på TV. Vi såg på "Våra vänners liv". Vi hade trevligt. Vi pratade om fotboll Sverige vann mot Sydkorea med 1-0.

Av Catharina - 18 juni 2018 13:59

Jag har varit på Sahlgrenska i förmiddags och bytt kanyl. Sahlgrenska är ett sjukhus i Göteborg. Han som bytte kanylen är från Iran och han heter Ali Adnan. Han är en bra läkare.Jag hade med mig en kanyl själv. Det var Kungsbacka taxi som körde båda vägarna. Det var en chaufför som heter Klas som körde mig dit och det var Frasse som körde mig hem. Klas skulle ha semester och Frasse ska gå i pension.Det var jätteroligt att åka med honom.Det var kanske sista gången. I eftermiddag ville jag gå ut men det regnar så jag ska vara hemma. Jag ska vila för jag var uppe ganska tidigt.   

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards