Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juni 2018

Av Catharina - 8 juni 2018 20:31

Först beställde jag biljett för en konsert med Mariah Cariy. Den ska vara om ett halvår och jag ser fram emot det.

Jag träffade min syster Malin på Kungsmässan vid fontänen. Jag hade fått presentkort på Kungsmässan av henne och jag använde det. Jag köpte fyra toppar. Det var en vit långarmad med spets. Jag  köpte också en blommig, ett beige och ett rosa linne. De är jättefina.

Vad har ni gjort idag?

Av Catharina - 7 juni 2018 18:39

I tisdags var jag på en konsert med Arvingarna. Det var i Trädgårdsföreningen och jag var där med Gustav, Mikaela, Calle och Daniel. Jag hade inte hört så mycket av Arvingarna men jag hade hört en låt som heter Pamiela. Vi hade jättetrevligt. Jag blev jätteglad att dom frågade om jag ville vara med dom.


Igår var jag med pappa på torget. Han drack vin. Vi var på uteserveringen på Black Pearl.



Idag har jag varit på marknad i Kungsbacka. Jag var i kyrkan på musik. Andreas var präst. Det var vackert och de spelade en sång som heter Så skimrande var aldrig havet. Jag träffade pappa och min assistent Elisabeth. Jag köpte ett par byxor och en kjol. De kostade bara 50 kr styck. Efteråt tog jag en promenad vid ån och träffade Erwin. Jag har haft en jättebra dag.


Har ni haft en bra dag?

Av Catharina - 4 juni 2018 21:47

Idag ville jag gå på promenad. Jag visste inte vart men jag gick till torget. Jag var först på ett sushiställe i gallerian och sedan på Naam. Jag var också på Kungsmässan. Det var skönt ute men varmt. Jag pratade med pappa och frågade om han kunde komma. Men han kunde inte komma. Igår satt jag utanför min lägenhet och det var skönt. Jag träffade Ann-Louise, hon känner min assistent Kanjana.

Av Catharina - 2 juni 2018 21:46

Igår träffade jag min kompis Anna på Kungsmässan hon hade åkt tåget till Kungsbacka. Det var en överraskning och jag gick dit. Efteråt satt vi utanför Fyren i skuggan. cafet var inte öppet så vi gick till Naam vid torget. 


Idag har jag varit på 40-års fest, det var min kusin Åsa som har fyllt 40.

Vi var där hela familjen och många av Åsas kompisar var där.

Jag åkte innan det var slut. Jag var med på en poängpromenad.

Mamma och pappa skall åka hem med Astrid. Oscar och barnen var bara med en liten stund.

Nu skall jag se på tv, på Philomena! Det är en film med dame Judi Dench.

Av Catharina - 1 juni 2018 13:25

Denna bok fick jag i present av Susanna när vi hade kalas. Det är en biografi om Ester Blenda Nordström. Hon var journalist och en modig kvinna. Hon gjorde reportage och levde under falsk identitet. Ester Blenda Nordström reste till Amerika med emigranter och till Sibirien. Boken är bra och intressant. Jag har inte läst ut den ännu. Jag kan rekommendera den.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards