Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under september 2018

Av Catharina - 15 september 2018 20:56

I dag har jag gjort mycket. Jag pratade med Anna och Martin om bokmässan. Vi ska gå på söndagen och det ska bli roligt. Efteråt när jag hade pratat med dom åkte jag till mormor. Hon fyller 87 år idag och hela familjen var med. Mormor fick en tvål, en handscrub och en handkräm av mig. Dom kommer från Oriflame.  Oscar var tyvärr inte med. Min moster och hennes man och deras dotter var med. Det är min kusin och hon heter Anna. Jag lekte med Hampus. Det var fyra barn och jag är både moster och faster.

Det var jätteroligt.



Av Catharina - 14 september 2018 14:50

Jag äter en medicin mot lugninflammation. Läkare på sjukhuset sa att jag kan sluta med Eusaprim det är en medicin som jag tar varje dag och jag har haft den i flera år. Nu har läkare sagt att jag kan sluta med den. Jag pratade med en läkare på Stenblomman som heter Tomas. Han sa att jag ska slutamed den men jag ska ta CRP nästa vecka. Det visar om jag har en infektion.

Av Catharina - 13 september 2018 13:33

Idag skall jag bara vara hemma för jag har lunginflammation. Jag kom upp 11:30 idag i min permobil och jag har bäddat sängen. Jag tycker att det är väldigt viktigt.

Jag har använt min hostmaskin 2 ggr idag. Jag brukar använda den varje morgon och kväll i vanliga fall, men nu använder jag den mellan 3-4 ggr om dagen för jag har lunginflammation. Jag har ventilator för jag kan inte andas själv och när man har ventilator är man mer känslig för infektioner. Jag äter alltid ett pencilin som heter eusaprim, men på sjukhuset sa dom att jag kan sluta med den. 

Ikväll skall jag se på Gokväll och jag skall läsa bloggar på datorn. Kan ni tipsa om någon blogg?

Av Catharina - 12 september 2018 21:06

Idag har jag skaffat många böcker. Först var jag på bibliokteket och lånade om Den oväntande resan jag har läst den men jag tyckte att den är så bra så jag kanske ska läsa om den. Jag lånade en bok som heter Bara ljuset kan besegra mörkret av Sebastian Stakset. Jag har hört förfarattaren tala. Det var i Varberg i somras.

Efteråt var jag i Kungsbacka kyrkam på mässa och Henny var präst. Efter mässan var det ett föredrag om en bok som heter 96 lampor av Jacob Langvik. Det var författaren som hade föredraget och jag köpte boken. Jag fick låna 100kr av min pappa för att köpa den. Författaren pratade om hur det är att växa upp i frikyrkan. Han är också pastor.

Jag ser framemot att läsa de två böckerna.

Av Catharina - 11 september 2018 20:52

Ikväll har jag varit på en krog som heter Bar Vinci i Kungsbacka centrum. Det är mycket mysigt där och det var mycket folk där. Jag var där med min pappa och Alexander som är en vän. Pappa åt pannacotta och den var väldigt god.

Innan var jag på Apoteket i stan. jag hade färdtjänst båda vägarna för det har regnat mycket.

när jag kom hem tog jag av mig byxorna för de var våta. nu har jag två filtar på benen. Jag har tittat på ett program som heter Go´kväll och det var mycket om trädgårdar. Jag kollade också på Rapport. Det var mycket om hur valet ska sluta. Jag menar att man får se vad det blir för resultat.

Av Catharina - 10 september 2018 18:39

Igår var jag uppe för länge. Jag behöver vila på dagen i sängen men jag tycker att det är tråkigt. Det är därför jag ofta kommer upp sent i min permobil. Igår la jag mig kl. 24.00 och jag tycker att det var för sent.

Idag har jag bara varit i sängen. Jag är sjuk och jag har lunginflammation. Jag ska bli frisk. Jag äter penicillin Spektramox mot lunginflammation. Men det är bra att sitta uppe också. Jag använder min hostmaskin mycket och det är jättebra.

Har ni haft lunginflammation? Jag har haft det många gånger.

Av Catharina - 9 september 2018 13:13

Jag har varit fem dagar på Sahlgrenska sjukhuset i Götebor g. Därför har jag inte skrivit på bloggen. På söndagen skulle Martin och jag gått på bio, men både han och jag var sjuka.  Vi skulle has sett på Mamma Mia 2.På söndagen för en vecka sedan åkte jag in för jag hade låg temperetur och trycket på ventilatorn var högt. Men de hittade inget fel, CRP var på 6, så jag åkte hem igen. Men på måndagen hade jag feber så jag åkte tillbaka. Det visade sig att jag hade ett CRP på 110 och det betydde att jag hade en inflammation. Jag blev röntgad och hade lunginflammation. Jag blev kvar  i fyra dagar och jag fick antibiotika intravenöst. Jag låg på avdelning 91 på första våningen. Det var bra personal.

Jag fick besök.  Pappa och min tvillingsyster Susanna var där på tisdagen och på onsdagen var mamma där. På torsdagen var mormor där.

Jag fick åka hem i fredags och jag har fått penicillin i tablettform. Det är alltid skönt att komma hem igen.

I helgen har jag bara varit hemma och mamma hämtade mediciner för mig igår. Jag är hemma för att bli frisk.

Av Catharina - 1 september 2018 13:54

Igår kväll tittade jag på Gokväll och Henrik Ståhl var med. Han är skådespelare. Jag tittade också på en film som heter Hunger games och den var bra. Jag tittade också på Poirot och den var bra. Jag har bara suttit vid datorn idag. I eftermiddag ska jag tvätta. Efter tvätten skall jag gå ut. Min assistent Linda sa att det är väldigt skönt ute.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards