Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under oktober 2018

Av Catharina - 23 oktober 2018 17:59

I dag har jag haft stimulering i en timme och det fungerade jättebra. Det känns bra att vara utan ventilatorn. 

Jag kom upp och bäddade sängen. Efteråt kom min arbetsterapeaut som heter Tanja. Hon tittade på mina dynor.

När hon hade gått kom mamma och pappa. Vi betalade räkningar ocyh dom hjälpte mig med skrivaren. Vi tittade på fonder. Dom åt middag här.

I kväll ska jag se på gokväll och halv åtta hos mig. Vad hittar ni på?

Av Catharina - 22 oktober 2018 18:15

Jag har haft en fantastiskt helg. I lördags var mamma, pappa och Astrid här hos mig på fika. Astrid är min brors dottter. Mamma och pappa hjälpte mig med en skrivare.

Igår var jag två gånger i kungsbacka kyrka. Jag var där klockan 11 och sara och david var präst. Jag träffade pappa. Jag promenerade fram och tillbaka. Klockan 18 var jag där igen. Andreas var präst men jag hörde inte vad de sa. Jag åkte färdtjänst fram och tillbaka och det var Johanna som körde.

Av Catharina - 22 oktober 2018 15:06

Facebook är ett jätte bra kommunikationmedel, min vän Martin har svårt för att prata i telefon så vi har kontakt på FB. Han har ringt idag och vi pratade om att gå på Bio näsrta vecka. Vi sk se en film om Freddy Mercury. Jag brukar ha min blogg på FB och då får juag fler läsare. FB har 2miljarder användare och jag är en av de.

Av Catharina - 19 oktober 2018 18:05

Idag var jag på en promenad. jag var i innestaden och vi var på CC. Monika köpte en varm sjal och Camilla köpte en varm poncho. Efteråt var vi på kungsmässan och Camilla och Monika fikade på Espresso House. Jag träffade min gamla lärare  som heter Kerstin. Det var jätteroligt att träffa henne. Jag träffade också min assistent Kinga med hennes mamma och en kantor. jag hade på mig samtalsförstärkaren och det är verkligen ett bra nhjäålpmedel. 

Vad har ni gjort idag?

Av Catharina - 18 oktober 2018 19:29

I dag var jag uppe sent. jag var uppe 13:30 och jag hade tvättid kl 14. 15:15 gick jag till kungsmässan för att hämta mediciner på apoteket. Jag var också inne på zara, men jag bara kollade. När jag kom hem var pappa och mamma här, dom väntade utanför min lägenhet. Dom var här för att installera skrivaren, men det gick inte för att färgpatronen fungerade inte. Vi har också kollat på banken på fonder.


Av Catharina - 17 oktober 2018 15:25

Jag tycker att kvinnlig könsstympning är det värsta jag vet. Det finns i Afrika men även i Sverige. Flickor får ont. 


Det finns en bok som heter Kvinnlig könsstympning. Jag tror att den är väldigt bra. Författaren heter Elisabeth Höbbe och hon vill uppmärksamma att det är fel med kvinnlig könsstympning.  

Av Catharina - 16 oktober 2018 18:50

Nu lyssnar jag på en jättebra bok som heter Mannen från bergen av Kjell Eriksson


Manuel Alavez liv har slagits i spillror. Hans ena bror har dött en dramatisk död, hans andra bror sitter i fängelse i Sverige för narkotikahandel. Båda lurades de av en främling. Zapotekindianerna i Mexiko, det folk Manuel tillhör, kallar en sådan man för bhni guía, mannen från bergen. Han som lockar med rikedom och ett bekvämt liv men som i gengäld tar din själ.
När Manuel kommer till Sverige får han veta att den man som lockade hans bröder i fördärvet finns på en krog i Uppsala.
Eva Willman är en arbetslös postkassörska som kämpar för ett bättre liv för sig och sina tonårssöner. Till sin förvåning får hon jobb som servitris på den nyöppnade krogen Dakar i Uppsala.
På Dakar härskar Slobodan Andersson. I sina egna ögon är han stadens nye krögarkung. Fast Slobodan och hans högra hand Armas sysslar också med affärer som inte tål dagens ljus. Men Slobodan är inte orolig han litar blint på sin tyste, hårdföre kompanjon.
En dag får han oväntat besök av polisen. Kriminalkommissarie Ann Lindell berättar att man hittat en man med avskuren hals i Fyrisån och att den döde med all säkerhet är Armas. Slobodan känner skräcken krama hans hjärta. Är någon nu ute efter honom också?
Mordet på Armas utlöser en kedja av dramatiska händelser centrerade kring restaurangen vid ån. Eva Willman som trodde att hennes liv höll på att ordna upp sig kastas in i en dramatik på liv och död.
Och Ann Lindell, som håller i utredningen, tvingas jaga en undanglidande hämnare som förmodligen kommer att slå till igen.

Av Catharina - 16 oktober 2018 18:44

Jag var med på ett evenemang på Kungsmässan som annaordnade av kommunen. Vård och omsorg var där. Det var en kvinna som heter Sonja som är chef för älerboende hon var trevlig. Jag träffade Andreas mamma och kvinna som heter Carina som jobbar på  Bukärsgården.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards