Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under december 2018

Av Catharina - 24 december 2018 20:50

Idag har jag haft en jättebra dag. När jag kom upp i rullstolen kollade jag på en film som heter Kapten Krok och den var jättebra. Klockan ett åkte jag till min tvilligsyster. Hela familjen var med. Min mormor och min syster och svärmor till min tvillingsyster var med. Vi kolladde på Kalle Anka. Jag tycker att det är en fin tradition. Jonathan har fått kläder av mig i julklapp och jag fick ett bärbar skivspelare av Oscar. Barnen kastade boll och de tycker om att köra mig runt. jag fick också en kasse som Isabella har sytt. Hon har sytt många kassar hos min mamma.

Susanna berättade om affären som hon jobbar i.

jag berättade för min mormor att jag har köpt mina kläder på Cassels.

Vad har ni gjort idag?

Pappa har varit i kyrkan men jag tycker inte att julen passar bra med kyrkan.

Av Catharina - 23 december 2018 11:31

Jag har börjat på en bok som heter krigarens sköld av Vibeke Olsson. Den är väldigt bra.

Jag har skrivit innan här på bloggen om henne och jag kan rekomendera hennes böcker hon har skrivit om andra världskriget och om romarriket.

Av Catharina - 22 december 2018 16:28

Jag vill passa på att önska er en god jul.

Jag tror inte på jultomten men det är roligt att fira jul med familjen. Jag köpte julklappar på kungsmaässan för två veckor sedan med min syster Malin.

På julafton ska vi vara hos min tvillingsyster och på juldagen ska vi vara hos mina föräldrar.

Det står inte om julen i bibeln. Jesus är inte född på julafton. Vad tror ni påy



Av Catharina - 22 december 2018 16:04

Idag har min bror Jonathan namnsdag. Jag har pratat med honom i telefon. Jag gratulerade honom och han berättade att mamma och mormor också har gratulerat honom. Jonathan är nio år yngre än jag.

Jag har läst på en jättebra blogg som heter Kaela som skriver om vem som har namnsdag.

I eftermiddag ska jag bara tvätta och ikväll ska jag duscha. Jag behöver vila inför julen.

 Vad gör ni idag det är ju lördag?

Av Catharina - 21 december 2018 13:04

Igår eftermidag var jag på Kungsmässan och kollade på kläder. Jag hittade en jättefin kläning men jag köpte inget. Det var på jeansbolaget. Det är en av mina favoritaffärer.

När jag kom hem så tittade jag på jlkalendernär och godkväll.

Idag har jag bara hostat och tränat med terabaiten.

Idag är min gamla assistent här och hon har varit mammaledig.

Vi träffades för några veckor sedan på Kungsmässan hon bor i Kållered.

Idag ska jag bara vara hemma.

Vad gör ni idag?

Av Catharina - 20 december 2018 12:50

I tisdags var jag med pappa på Kungsmässan. Vi var på ett café som heter Linneas. Pappa hjälpte mig med min nya mobiltelefon.

Idag har jag gjort mycket. Jag pratade med Stenblomman om att förnya recept på Artelac. Jag har också haft stimuleringen. Jag har lagt in telefonnummer i min nya mobiltelefon.

Igår var jag på en julfest på Isabellas skola. Isabella är min systerdotter.

Av Catharina - 19 december 2018 15:44

På söndag fyller vår drottning 75 år.

Jag har följt det. Det finns en intervju med henne i Elle. Det reportaget var bra och interessant. Det har också varit ett program om Silvia på SVT. I programmet pratar Silvia om sin familj och barndom. Har ni sett det?De var i måndags.

Av Catharina - 19 december 2018 14:59

Idag har jag pratat med pappa och sms:at med Susanna om att jag skall till Hedeskolan. Min äldsta systerdotter skall ha en julfest. Mamma skall vara med och min syster och hennes familj. Jag skulle iegentligen ha gått till kyrkan men jag valde att vara med på julfesten. Jag kollade upp adressen till Hedeskolan och har beställt färdtjänst. Jag skall åka 16:30 och hem 18:15. Det skall bli jätteroligt.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards