Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under december 2018

Av Catharina - 18 december 2018 14:15

Idag har jag tränat med stimuleringen och det fungera jättebra. Jag har också tränat med terabiten. Jag har också städat.

Ikväll ska jag träffa pappa på Kungsmässan. Det är vitt ute. Pappa och jag ska träffas op  Nello. Fötta veckan när vi var där var det väldigt trevligt. Vad gör ni idag?

Av Catharina - 17 december 2018 19:17

Idag var jag i Kungsbacka centrum och hämtade min nya mobiltelefon. Det är en Samsung Galaxy och den är jättebra. Jag håller på att ladda den nu.


När jag var i centrum, var jag också på Lindri och Fb interjör. Min syster Susanna jobbar på Lindri. Hon ska vara där imorgon. Jag hade en jättetrevlig dag.


Det är kallt ute och mörkt.

Av Catharina - 16 december 2018 14:40

Igår kväll när jag hade varit hos mormor tittade jag på TV. Jag såg på 4:an, på Så mycket bättre och efteråt på Pretty woman. Den filmen är en klassiker med Richard Gere och Julia Roberts. Jag tycker att den är jättebra och jag har sett den många gånger. Har ni sett den?

Idag har jag haft stimuleringen. Jag var uppe klockan ett och skrev julkort. Jag ska gå och posta dem senare.

I eftermiddag ska jag gå till Varlakyrkan. Jag var orolig att jag skulle ha feber idag men jag hade inte det. I Varlakyrkan har de julmusik. Jag tycker inte att julen passar in i kyrkan men det går bra. Jag tycker det är lyxigt att ha Varlakyrkan så nära. Det går bra att gå dit även om det regnar. Har ni kollat in min nya omröstning? Ni får gärna vara med på den.

Imorgon ska jag gå och hämta min nya mobiltelefon. Den finns att hämta i en affär som heter Mickes spelcenter. Jag har beställt den från Telia. 

Idag är det söndag och söndagar är vilodag. Det står i bibeln. Det står i Första Moseboken.

Av Catharina - 15 december 2018 20:04

Idag har jag varit hemma hos min mormor. Vi var där hela familjen. Mormor bjöd på julmat och en massa godis. Mormor är gammelmormor. Min moster och min kusin var med också. Min mosters man hade jour på brandstationen så han var inte med. Vi hade lite jul. Vi spelade julklappsspelet. Jag fick en tomte som jag fick veta att mormor hade gjort. Hon blev glad att jag fick den. Jag ville tyvärr byta ut den men jag ändrade mig och ville ha den. Jag tror inte på julen.

Jag pratade med min kusin. Hon är socionom och jobbar på två skolor, en i Stenungsund och en i Kungälv. Min andra kusin var inte med för han bor i Kristianstad. Han studerar ekonomi. Mina syskonbarn ritade och jag tittade på. Barnen blev sockerstinna.

Mamma visade ett kort på mormors mamma och hon visade också ett kort på sig själv som liten. Hon är så lik min systerdotter. Evelina.

Vi hade en jättetrevlig kväll.

Av Catharina - 14 december 2018 17:53

Nu har jag vilat. Jag åt när jag låg i sängen. Jag äter sondmat.


Jag kollade om jag hade feber och jag hade bara 36.7


Jag hoppas att jag är frisk imorgon för jag ska till mormor. Vi ska vara där hela familjen. Vi ska spela julklappsspel.

Av Catharina - 14 december 2018 11:40

Igår kväll duschade jag. Jag tycker om att göra det på kvällen. Jag svarade också på ett mail från telia. Jag skall köpa en ny mobiltelefon och det är en samsung.


Jag hittade spel som vi ska spela på Nyår när Martin kommer hem till mig.



I eftermiddag ville jag gå till ica för att köpa julfrimärken och en tidning som heter Elle men tyvärr har jag blivit sjuk. I tidningen finns det en intervju med drottining Silvia. Drottning Silvia fyller 75 år i år. Jag har läst det på en annan blogg som heter kungahuset. Mina assistenter skall hämta min apodos. Jag har 38,1 i feber och jag skall vila idag. Hur mår ni?

Av Catharina - 12 december 2018 17:23

Idag har jag haft stimulering mycket och det känns väldigt bra. Jag hade den först innan jag kom upp. Jag hade den länge.

Klockan 14:05 åkte jag Resam till Sahlgrenska. Sahlgrenska är ett sjukhus i Göteborg. Jag har varit där mycket men det har varit när jag var sjuk. Idag bytte jag kanyl där. Det är på Öron näs och hals. Jag brukar träffa en kvinnlig läkare där som byter kanyl och hon är väldigt duktig. Hon är också trevlig. jag hade stimuleringen när hon bytte kanyl. Jag kom hem och tänkte gå till kyrkan men jag tycker att jag har varit sjuk så jag är hemma.

Av Catharina - 11 december 2018 20:15

När jag skulle gå till Kungsmässan träffade jag min granne. Hon har en rullator. Vi pratade lite.
På Kungsmässan träffade jag min pappa. Vi var på ett caffe som heter Linnea och  Nello. Han köpte en milkshake och capuccino.

Malin ringde till mig för jag hade ringt igår. Jag ringde för att hon hade namnsdag igår.

Efteråt var pappa och jag på KappAhl. Han letade efter en julklapp till mamma och jag hittade en present till pappa. Han ska få den till januari när han fyller år.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards