Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under december 2018

Av Catharina - 9 december 2018 19:07

Min syster Susanna har ringt och frågat om jag ska till kyrkan idag men jag har varit sjuk. jag ville gå till Varlakyrkan men jag har feber.

Istället är jag hemma och bakar bröd. Det är frallor som jag har bakat förut. Jag hade inte så mycket fullkornsmjöl men det gick bra. De frallorna är väldigt populära och jag ska ge bort de. Jag kan inte äta de själv.

Av Catharina - 8 december 2018 17:42

Igår när jag såg Go kväll blrev trycket högt och ventilatorn pep.  Jag behövde lägga mig först hostade jag.

Idag har jag feber och jag skulle gå på bio med Martin. Filmen heter mortal engines och är en science fiction. Jag ringde honom på förmiddagen men han sov. Jag pratade med hans assistent jag hade beställt färdtjänst som jag avboka. Jag har vilat ganska mycket. Men nu är jag uppe i permobilen och  trycket är bra.

Av Catharina - 7 december 2018 16:42

Igår och idag har jag bara varit hemma. Igår var min arbetsterapeut här och kollade på permobilen. Hon tittade också på mina handortoser. Jag ska ha dem på natten. Idag har jag använt stimuleringen och det är alltid skönt att inte ha ventilator. Jag är ju beroende av den för jag kan inte andas själv.


Jag har okcså använt hostmaskinen två gånger idag. Trycket var högt på ventilaorn. Idag ska jag bara se på Go'kväll och sedan ska jag duscha. Vad gör ni?

Av Catharina - 5 december 2018 13:03

Igår var jag på biblioteket med pappa. Jag lånade inget för jag har böcker hemma. Alexander var med. Pappa och jag bestämde att vi ska åka till valldakyrka någon tisdag. Alexander är väldigt trevlig. Han är blind. Han har en käpp.

Idag ska jag gå till Kungsbackakyrka och pappa ska vara med. Idag har jag använt hostmaskinen. Jag gör det varje dag. Det är jättebra. När jag har högt tryck på ventilatorn är det jätte bra att använda hostmaskinen. Jag har också läst en jättebra blogg den heter Han lever och den är kristen. Hon som har den bloggen är en vän till mig. Men vi har aldrig träffats.

Vad gör ni idag?


Av Catharina - 4 december 2018 13:35

Igår var jag på konsert med Mariah Carey. Det var jättebra. Hon sjöng många julsånger och en gammal hit som heter Hero. Det är en av mina favoritlåtar. Hon pratade om att hon tycker om Göteborg och Sverige. Jag hade en biljett som mamma hade skrivit ut på sin skrivare för min skrivare var tråsig. Jag hade också en biljett för en assistent.  en assistent gick gratis.

Jag träffade en kompis som heter Linda, hon var också på konserten. Jag träffade också en gammal assistent som heter Emma. Hon jobbar på Scandinavium. Hon jobbar också på Tjolöholm.

Av Catharina - 3 december 2018 15:25

Igår skrev jag inte på bloggen. Jag var hemma hos min tvillingsyster. Vi bakade pepparkakor. Jag fick ett hjärta. Evelina var med mig och hon visade sitt rum. Hon visade också Isabellas rum. Pappa och Oscar kom på slutet de hade varit på en mässa om elbilar i Göteborg. Jag hade med mig bröd som jag har bakat. De åt det med vitlökssmöt och finsk soppa. Dom sa att det var jättegott.

Idag har jag lyssnat på Maria Carey jag ska gå på en konsert med henne ikväll. Det ska bli jätteroligt.

Av Catharina - 1 december 2018 17:08

I eftermiddags har jag varit på kungsmässan.Jag köpte julklapps papper eticketter snören och choklad.Efteråt var jag på Kapphal.När jag kom hem ringde Susanna och frågade om jag ville komma till dom imorgon.Jag har beställt färdtjänst till henne.Jag ville gå till varla kyrkan imorgon men de blir inget.Men de är väldigt roligt å träffa Susanna.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards