Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under januari 2019

Av Catharina - 9 januari 2019 20:32

Ikvä'll har jag varit i kungsbacka kyrka på taizemässa. Det var David som var präst och han läste från psaltaren 72 om de tre vise männen. Eftersåt var vi i cafét. Pappa och Felix var med och Inger som också har permobil var också med på cafét. Jag träffade min granne som heter Mikaela.

Av Catharina - 9 januari 2019 13:17

Min sjuksköterska var här idag jag var i duschen när hon kom. Hon delade medicin i docetten. I eftermiddag ska jag gå till kyrkan. Jag kanske går till Emanuellskyrkan. Det är kallt ute. Jag ska också köpa Barriärsalva på apoteket.

Jag pratde med pappa i telefonen och vi sa att vi träffas i kungsbackakyrkan i stället.

Av Catharina - 8 januari 2019 20:12

Nu har jag kommit hem. Pappa och Alexander var med mig på Linnea. Det är ett café på Kungsmässan. Alexander köpte en milkshake. Vi hade väldigt trevligt. Efteråt  träffade vi Kalle. Vi var på biblioteket. Jag lånade en film som heter Berättelsen om Pi och jag lånade en bok av Marcus Birro som heter Evangelium enligt Marcus. Det ska bli väldigt intressant att läsa den.

Jag var på Lindex och köpte en svart plisserad kjol. Den är väldigt fin. Jag var på det lilla apoteket och köpte en medicinkross och jag var på Ica.

Nu när jag kom hem tittade jag på Mandelmanns gård. Det är väldigt bra.

Av Catharina - 8 januari 2019 14:39

Det är så nära och bra med Kungsmässan jag ska kolla efter en plisserad kjol, jag har sett många men jag har inte köpt någon. I affärena finns det många kjolar på Kungsmässan. Jag ska träffa pappa på ett cafe som heter Nello. Jag tycker egentligen inte dom är så fina men jag har läst att det är väldigt inne. Vad tycker ni om plísserad kjol?

Av Catharina - 7 januari 2019 11:48

I dag är det måndag. I morgon så börjar barnen skolan efter jullovet.

I dag har min sjuksköterska varit här, hon var här i fredags också. Hon har tittat på mina sår och gav råd hur man ska sköta dem. 

I går när jag var i kyrkan så hade jag en svart kjol och en vit tröja med volang, jag funderade på att ha det idag men jag har på mig svarta byxor och vit tröja med paljetter. Jag tycker om mode.

I kväll så ska jag lägga mig tidigt för jag ska vara rädd om såret.

Av Catharina - 6 januari 2019 17:11

I eftermiddag har jag varit i Tölö kyrkapå konsert. Det var en kör från Varberg som sjöng. De sjöng några julsånger. Det var väldigt bra.


Jag åkte kl. 14.30 och var framme 14.40 Det var perfekt för det börjades kl. 15.00 Jag träffade Lena och vi pratade om böcker. Jag berättade att jag har köpt Vågspel av Ann Rosmann. Jag träffade också Lennart och hans fru. Jag träffae en kvinna som heter Sonja när jag gav kollekt. Jag åkte hem kl. 16.30 Det var också perfekt för det var slut i kyrkan kl. 16.20 Det var Per som var präst och han pratade om de tre vissemännen i Mateus Evangeliet.

Av Catharina - 5 januari 2019 16:47

I dag var jag på kungsmässan. Jag var på HM och köpte nagelfilar jag var på kicks och kikade efter nagelfilar men köpte inga där. Jag var på ica och köpte tvättsvamp och tvätthandskar. Dom är väldigt bra på ica.

Jag var på accent och köpte en handväska. Den är svart med flera fack och kommer från Don och Donna. Vad har ni gjort idag?

Av Catharina - 5 januari 2019 13:35

Denna bok handlar om Niko óch Nitta som blir ett par. Nitta är från Finland och Niko från Iran. Boken är bra och lättläst. Men jag är glad att jag inte köpte den själv för att den inte är välskriven. Det är mycket stavfel. Jag har lånat den på biblioteket. Jag har läst om boken på en blogg.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards