Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under mars 2019

Av Catharina - 19 mars 2019 20:05

Idag har jag gjort mycket''

Jag hade stimuleringen länge innan jag kom upp i permon. Klockan tre gick jag till Ica Maxi-

Jag var på Apoteket där jag hämtade ut antibiotika som jag ska äta för att jag hade högt CRP.

Jag åkte fördtjänst hem det var Stefan som körde.

Halv sex var jag på Nello och träffade pappa. Vi var bara vi idag. Vi hade intresanta diskussioner om kvinnor som bor på jourhem. Vi pratade också om hur djuren har det på bonngårdar. Efteråt var vi på clas ohlson och jag köpte kabinhakar. Pappa och jag träffade Klas-Göran på clas ohlson. Jag ska ha kabinhakarna på liften.

Av Catharina - 19 mars 2019 14:00

Nu har min sjuksköterska Mia varit hemma hos mig. Hon hade med sig en annan sjuksköterska som heter Viktor. Dom har tagoit ett CRP på mig. Det var bra för att på stenblomman hade de inga tider. Jag har också kollat om jag har feber men jag hade bara 36,6. Men trycket på ventilatorn är högt. Det kan betyda att jag har en infektion.

I eftermiddag ska jag träffa pappa på kungsmässan. Vi ska träffas halv 6 på ett café som heter nello.

Av Catharina - 18 mars 2019 16:04

I fredags när jag var på kungsmässan träffade jag min gamla granne som heter Gun. Det var roligt att träffa henne. Hon berättade att hon flyttade första mars. Nu bor hon på ivarsgården och det är bara en gård ifrån.

Igår och idag har jag haft stimuleringen och det funkade bra.

Idag har min sjuksköterska varit här. Hon heter Mia oich hon hade med sig en våg men det var fel så jag har inte vägt mig. De kunde inte fästa den på liften.

Av Catharina - 17 mars 2019 18:43

Det är en jättefin psalm. Kvinnan var prostituerad som kallades för hora.

Av Catharina - 17 mars 2019 18:26

Nu har jag kommit hem ifrån Varlakyrkan. Det var jättebra och det var mässa. Jag tog nattvarden. Victor var präst och han berättade om en kvinna som tvättade Jesus fötter med balsam. Vi sjöng en psalm som handlade om henne. Det var en kör som heter Varla gospel som sjöng.

Jag träffade Lena som är med i kyrkorådet. Hon var där med sin mamma. Jag träffade också Sven som har varit präst i Varlakyrkan, han berättade att han har tittat på skidor idag. Han sa att tjejerna är bäst nu på skidor. Han berättade att Ebba Andersson ha rkommit tvåa i Falund. Jag har inte så bra koll på sånt.

Av Catharina - 16 mars 2019 18:16

Nu har jag kommit hem från en promenad i kungsbacka . Det var skönt ute. Jag var också på kungsmässan och jag köpte en bok på akademibokhandeln, den heter vågornas viskningar och är skriven av en författare som heter Tamara McKinley. Hon kommer från Australien och jag har läst flera av hennes böcker, en bok som heter matildas sista vals och den är jättebra. Jag ser fram emot att läsa boken vågornas viskningar. Jag hade presentkort på akademibokhandeln och boken kostade 95:-. Jag såg två böcker som heter lögnen och sveket. Det är en triologi men jag köpte de inte. Jag kan låna de på biblioteket.

Jag var också i flera klädbutiker som heter MQ, Jeansbolaget och Gina tricot.

Av Catharina - 16 mars 2019 15:24

Igår eftermiddag var jag på biblioteket. Jag frågade efter en bok som heter Vänförfrågan och de har beställt den för mig. Det är en spännande roman. Efteråt var jag på kungsmässan på HM och jag köpte en rosa tröja som jag har på mig idag. Jag har flera rosa tröjor för jag älskar rosa. Jag köpte också en svart klänning som jag har provat idag och den passade bra. Jag hade presentkort på HM.

När jag hade kommit hem vilade jag och min mormor ringde. Det var roligt att prata med henne. Vi pratade om tv program. Hon skulle se på skavlan och på svenska nyheter. När jag hade vilat kollade jag på gokväll och mattias nordkvist var med. Han är skådespelare och är med i en svensk tvserie på SVT. Den heter vår tid är nu och den är jättebra.

Av Catharina - 15 mars 2019 11:22

Igår kväll var det kallt och regningt så jag var inte på biblioteket. Men min assistent E var på biblioteket och lämnade böckerna. Hon körde med sin bil. Böckerna heter evangelium enligt Marcus och Livet är inte spikrakt. Dom var jättebra. Kl 18 var jag i Varlakyrkan igår och jag var ensam som besökare. Viktor var präst och Eva var kantor. Viktor berättade om Ester i gamla testamentet i bibeln. Jag hälsade från pappa till Viktor och jag sa att han skall komma nästa vecka på mässan i Varlakyrkan. Jag tog nattvarden.

Idag var jag uppe 11:15. Jag har stimuleringen uppe men nu har jag stängt av den för syret var för lågt. 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards