Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under mars 2019

Av Catharina - 14 mars 2019 12:35

Idag har jag provat mina rosa byxor som jag köpte på HM i tisdags. Dom passade bra. Men jag har inte på mig dom idag. Jag har på mig svarta byxor och en rosa stickad tröja.

I eftermiddag skall jag gå till biblioteket och Varla kyrkan. På biblioteket skall jag lämna tillbaka två böcker som heter Livet är inte spikrakt och Evangelium enligt Marcus och dom var väldigt bra. I Varla kyrkan är det mässa.

Jag har stimuleringen nu när jag är uppe och det känns skönt.

Av Catharina - 13 mars 2019 20:14

Nu har jag varit i Kungsbacka kyrka. Det var jättebra och Henny var präst. Det var mässa och jag tog nattvarden. Efter mässan var det bibelstudier. Henny pratade om försoning och det var intressant. Jag var i en grupp med pappa, Marie och Ann-Katrin. Henny pratade om Psaltare och gamla testamentet och nya testamentet. I vår grupp pratade vi om fred mellan länder. Det var jätteintressant. Jag promenerade båda vägarna och jag gick igenom kungsmässan för det regnade.

Av Catharina - 13 mars 2019 15:21

Igår kväll var jag på Linneas på kungsmässan. Det är ett cafe och jag var där med pappa, Alexander och Ann-Katrin. Ann_Katrin berättade att hon har många kusiner. Vi hade det jättetrevligt. Efteråt var jag på HM och köpte rosa byxor. Idag skall jag gå till Kungsbacka kyrka. Och det är Henny som är präst. Idag har jag tittat på tv. Det var om ett par som kommer från England och som vill flytta till Spanien.

Av Catharina - 12 mars 2019 12:44

Jag älskar mitt varma täcke men ibland är jag varm och då är det skönt att ha ett påslakan på sig stället.  Men inatt har jag haft ett varmt täcke och det var skönt. Jag har inte sovit så bra inatt jag vaknade halv ett och kunde inte somna om.  Idag ha jag haft stimuleringen och klockan halv ett var jag uppe i permobilen. Jag har på mig ett par svarta byxor och en rosa tröja som är stickad. Jag ska träffa pappa på kungsmässan halv sex vi ska träffas på ett cafe som heter Nello.

Av Catharina - 11 mars 2019 12:39

Igår var jag på mässa i Varlakyrkan och det var jättebra. Viktor var präst. Han berättade om Kain och Abel. Dom var bröder och det står om dem i gamla testamentet i Bibeln. Jag träffade Sven och hans fru. På mässan tog jag nattvard och efteråt pratade jag med Svens fru. Hon heter Cecilia och det är alltid roligt att prata med henne. Hon berättade att hon är pensionär. Hon berättade att deras dotter har flyttat till Forsbäck och nu bor dom nära varandra.

Efter mässan la jag på ett brav på brevlådan. Det var kallt ute och jag hade på mig min termokjol.

Av Catharina - 10 mars 2019 14:06

Igår och idag har jag haft stimuleringen. Igår kväll såg jag på melodifestivalen. Det var final och John Lundvik vann. Det var en bra låt. Idag skall jag gå till Varla kyrkan. Det börjar kl 16 och är slut kl 17. Vad gör ni idag?

Jag har också läst i boken av Marcus Birro. Jag har läst den förut och den heter Evangelium enligt Marcus. Han skriver om sin familj och om kristen tro. Han skriver också om Italien.

Av Catharina - 9 mars 2019 16:52

Idag har jag gjort tusen inlägg på allmänt på min blogg.Jag har haft bloggen i sju år.Jag har många besökare.Jag skriver om min vardag och ibland om böcker och kristen tro.

Idag har jag pratat med Martin i telefonen.Vi ska på Leva och Fungera på svenska Mässan det är om två och en halv vecka.

Av Catharina - 9 mars 2019 15:03

I torsdags kväll var jag i varlakyrkan. Det var mässa och efteråt var det bibelstudie. Det var Viktor som var präst och han är bra. Han läste ur Matteusevangeliet kapitlet 8. Det var om en förlamad man som blev frisk och det var intressant.

I går var jag på stenblomman som är en vårdcentral. Jag skulle kolla om jag var allergisk, men det var jag inte mot pollen. Det är skönt att jag inte var allergisk, men jag fick ögondroppar. På eftermiddagen var jag på biblioteket och på apoteket på kungsmässan. Jag var i en väskaffär som heter accent och köpte en ny plånbok. Den är väldigt fin i leopard.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards