Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under april 2019

Av Catharina - 9 april 2019 15:56

I fredags när jag var på frölunda trog med Gustaf och Mikaela köpte jag en vit väska på en affär som heter deichmann. Vi var också på ett café och vi fikade. I söndags var jag i varlakyrkan på mässa. Det var Per som var präst och han berättade om Abraham som skulle offra sin son men det var ett prov. Jag träffade Sven och hans fru. Igår var jag på apoteket på kvällen och efteråt var jag hemma och duschade. Idag har jag haft stimuleringen och jag har bara surfat. Jag har också pratat med Alexander. Pappa och jag ska träffas på naam efter aatt jag köpt en dagbok. Jag pratade med Alexander om att han kanske ska följa med till naam.

Av Catharina - 8 april 2019 16:46

En man som heter Ola var här från Permobil. Han lagade vadstödet på min permobil. När han hade varit här kom metodutvecklaren Rebecka.

Jag pratade med Evelina i telefon för hon fyller år idag. Hon berättade att hon är sjuk. Jag pratde också med min kompis Anna. Hon har också haft besök av Permobil idag. Hon ska komma hem till mig på lördag. Jag vilar nu och läser i min bra bok som heter Vänförfrågan. Jag har lånat den på biblioteket.

Av Catharina - 6 april 2019 20:07

Idag har jag varit på Evelinas kalas. Hon fyller 6 år på måndag. Om ni undrar vem det är så är det min tvillingsysters yngsta dotter. Hennes lillebror var sjuk så därför var vi hemma hos mina föräldrar. Min mormor var med och Evelinas farmor. Vi hade väldigt roligt. Jag var där klockan 4 och åkte hem klockan 7. Jag har inte permobilen idag för jag måste komma upp för en ramp.

Evelina fick en jättefin klänning av mig med enhörningar på. Hon fick också barbiedockor och hon blev jätteglad. Av sin mormor fick hon en låda att ha barbiedockorna i.

Min mormor och jag pratade om en dam som heter Aina. Hon hade ringt till mormor och hon bor på ett jätttefint hem.


Av Catharina - 5 april 2019 20:06

Kockan 16 träffade jag Gustav och hans flickvän Mikaela på Frölunda torg .Frölunda torg är ett stort köpcenter i Frölunda i Göteborg .Vi gick i många affärer och jag köpte en jättefin blommig rosa blus i en affär som heter Dressing Room.

Av Catharina - 4 april 2019 13:43

Idag gör jag mycket .Jag hade stimuleringen en stund innan jag kom upp i permobilen. 12.20 åkte jag Resam till Kungsbacka sjukhus. Det var Klas som körde .Jag var på Hörselcentralen och fick en ny samtalsförstärkare. Jag hade tid kl. 13 men fick komma in 12.45 Det gick fort och jag fisk en förstärkare vilket är bra för ikväll ska jag gå till Varlakyrkan.Jag promenerade hem och var på Apoteket på Kungsmässan på vägen hem från sjukhuset.

I Varlakyrkan är det bibelstudium efter mässan och det ska bli jätteroligt .

Av Catharina - 3 april 2019 14:08

Idag  Jag är skriven på en vårdcentral som heter Stenblomman. Den ligger nära mitt hem. Det tar tio minuter att promenera dit. Jag har varit där idag och tagit ett CRP. Det var bra på26. Jag träffade läkare M som jag har haft i flera år. Jag träffade också min gamla assistent E. Hon berättade att hon nu jobbar på ett gruppboende.

Om en stund ska jag gå till Kungsbacka kyrka. Det är mässa och Henny Forsberg är präst, hon är jättebra.

Av Catharina - 2 april 2019 15:11

Jag har använt hostmakinen mycket idag . Den är jättebra .

Jag har pratat med pappa och Aöexandr i telefon .Vi ska träffas på Naam halv sex. Naam är en kafeteri i centrala Kungsbacka vid biografen.Det ska bli jätteroligt .

Jag ska också köpa Torky.


Av Catharina - 1 april 2019 20:38

Idag har jag gjort mycket .

Jag hade stimuleringen innan jag kom upp i permobilen. Klockan ett gick jag på en skön promenad i Varlaområdet.

Jag har använt hostmaskinen mycket för trycket på ventilatorn har varit högt.

Jag beställde biobiljetter för ikväll har pappa , Kaj och jag varit på bio på Facklan i Kungsbacka .

Vi såg filmen Helanoch Halvan.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards