Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juli 2019

Av Catharina - 7 juli 2019 14:28

   Igår var jag på bio med Martin i Göteborg .. Vi var på Bergakungen och såg filmen Aladdin som jag tycker var jättebra.

Jag gillar den tecknade versionen men denna var med riktiga skådespelare. Mena Massoud och Naomi Scott och Will Smith spelade huvudrollerna. Filmen handlar om Aladdin som är en vanlig pojke som blir kär i sultanens dotter, Jasmine.


Jag åkte färdstjänst båda vägarna, det var Kent som körde in och Avve som körde hem. Jag var där klockan 5 och filmen började 17:55. Jag åkte hem 20:40 och Martin åkte samtidigt.

Av Catharina - 5 juli 2019 18:52

Först var jag på en promenad. Efteråt var jag på Kungsmässan. Jag träffade Maria och Roland. De  har fått en hälsning från Calle. Vi träffades på Helsjön. Vi har inte träffats på flera år men jag träffade Maria förra året utanför Kungsbacka kyrka.

Jag var på Kungsblomman och köpte en jättefin vit Hibiskus jag hade presentkort på Kungsmässan. När jag kom hem hittade jag en vit kruka som jag har blomman i.

Av Catharina - 5 juli 2019 14:27

Igår kväll var jag på musik i Varlakyrkan. Love spelade piano och Negar sjöng jättefint. Hon sjöng Esmeraldas bön från Ringaren i Notre Dame och prästen Victor hade en andakt om den.Under andakten sjöng vi psalm Över berg och dal.

Love spelade Så skimrande var aldrig havet. Han är väldigt duktig.

Av Catharina - 4 juli 2019 18:21

Jag tycker inte att det är intressant. Jag var där för att träffa mina syskonbarn. Min brors sambo och deras två döttrar var med och min pappa och min systers döttrar. Jag såg en val där och skelett av djur.

Jag tror inte på evolutonsteorin.

Av Catharina - 2 juli 2019 15:47


Min assistent Hanna har gjort fina flätor på mig. En dag gjorde hon två  inbakade flätor och en annan dag gjorde hon utbakade flätor.

Idag har min assistent Linda gjort två flätor på mig. Jag har långt hår.


Av Catharina - 1 juli 2019 18:17

En röst i vinden (häftad)

Denna boken är väldigt bra. Den handlar om syskonen Markus och Julia. Julia får en slavinna som heter Hadassa. Hon är kristen men får inte utöva sin religion för Julia. Markus och Julia tror på romerska gudar.

Boken är väldigt intressant och författaren har gjort mycket research.Det är en historisk roman. Den slutar sorgligt men det finns en andra bok som heter Ett eko i mörkret. Jag har lämnat tillbaka En röst i vinden till min granne som lånade ut den. Jag har fått låna Ett eko i mörkret.

Av Catharina - 1 juli 2019 14:48

Igår var min kära mormor hemma hos mig och hom gav mig en blomma.

Mormor hade med muuk pepparka och jag bjöd på kaffe. På kvällen var jag på en promenad.Jag lade mig kl. 20.00 och läste i en röst i vinden och idag har jag läst ut den. Det är en biblisk roman.

Idag är det första juli och min vän Anna fyller år och jag har pratat med henne i telefon.Jag gratulerade.

Nuhar jag varit på biblioteket och lånat om

Celas döttrar.

Utanför biblioteket spelade ett band bra musik av Coldplay och Balladen om Cecilia Lind

Jag har läst i Elle om Celin Dion och Elin Kling.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards