Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2019

Av Catharina - 17 november 2019 17:55

I fredags var jag på Fyrens bibliotek och skaffade en bokapp som heter Legimus. Jag fick hjälp av bibliotekarie Erik som berättade att vi är lika gamla. Nu lyssnar jag på boken Signe och Sigge av Maria Lilja som Erik rekommenderade.

Igår var jag hos Carro.

Idag har jag varit på en Internationell fest i Varlakyrkan.Erik och Tuija var präster och det var försäljning av bröd och kakor. Jag köpte fyra lotter men vann inget. Lennart vann pulsvärmare som jag fick. Diakon Anette var med. De bjöd på grönsaksgryta och det var mycket folk.

Häkan och Helene hade ett föredrag om Myanmar f.d Burma och det var intressant.

Av Catharina - 16 november 2019 13:38

Idag har jag en snygg outfit, svart tröja, svarta nylonstrumpor som hängde med senaste numret av ELLE. Jag prenumerar.Jag bär också den ljusbruna kjolen jag köpte i onsdags på Lindex på Frölunda torg.

Ikväll skall jag hälsa på min vän Carro i Göteborg.

Av Catharina - 15 november 2019 10:25

Vilket stort mysterium, vilken salig omsorg. Jesus blev vår broder, dog för oss på Golgata.

Av Catharina - 14 november 2019 16:33

Igår var jag på Frölunda torg med Gustaf och Mikaela och vi hade jättekul. Jag hade presentkort som jag använde. Jag köpte ljusbrun tröja med pärlor på ,ett par svarta byxor och en ljusbrun kjol. Gustaf och Mikaela åt kycklingsallad på Adams café. Idag har jag på mig tröjan och byxorna och de passar bra.

Av Catharina - 12 november 2019 15:24

Jag har varith på Kungsmässan och hämtat ut pengar. Jag var också på biblioteket och lämnade tillbaka Undret. Jag åkte färdtjänst dit och det var Lars som körde. Jag promenerade hem.

Min granne Gun var hemma hos mig och lämnade jättefina varor från Pandakatalogen. Jag betalade kontant 508 kr. Det är hennes barnbarnsbarn som säljer.

Jag har köpt en fin kokbok som heter Vego snabbt och enkelt. Författaren är Mattias Kristiansson.

Idag har jag också läst ut boken Levnadsöden från Tjörn som var fin.



Av Catharina - 10 november 2019 20:12

Igår var Martin och jag på bio i Göteborg på Biopalatset. Vi såg filmen En komikers uppväxt som var bra men hemsk.  Gustaf ringde och f frågade om vi kunde åka till Frölunda torg men jag skulle gå på bio. Vi skall gå på Frölunda torg på onsdag.

Idag har jag gratulerat Martin på namnsdagen. Vi pratade om Nyår.

Ikväll har jag varit med familjen på restaurangEsters i Kungsbacka centrum.

 Min syster Malin och jag gjorde ett quiz från högskoleprovet.Det var ordförståelse. Jag hade 15 rätt av 20.

Idag är det Farsdsg och pappa fick en frukt och mandel av mig.

Av Catharina - 8 november 2019 13:47

I onsdags var jag i Kungsbacka kyrka på mässa. Henny var präst. Efter mässan hade hon ett föredrag om kvinnor i Bibeln.

Igår var jag i varlakyrkan på mässa och Erik var präst. Jag tog nattvarden.Sven och Cecilia var med. 

Jag var också på biblioteket och lämnade tillbaka Tro, hopp och kärlek och lånade Jag går ner till bron.

Av Catharina - 5 november 2019 15:21

Psalm 798

Som liljan på sin äng, som fågeln högt i skyn,
som stjärnan i sin rymd, så är jag till i dig.
Du mäter alla mina år. Du räknar mina huvudhår.
Jag växer i din närhets land, du bär mig i din hand.

Och inte ens ett strå på ängen vissnar bort
och inte ens en sparv till marken faller ner,
om inte du har stakat ut när livet börjar och tar slut.
Vart än jag flyr så finns du där, du har mig mycket kär.

Som luften sluter om varenda dal och höjd,
som vattnet fyller ut de stora havens djup:
Du sluter om mig, år från år. I dig jag rörs, vart än jag går.
För varje andetag är ditt: Du bor i livets mitt.

Som liljan på sin äng till slut ska vissna ner,
går sommaren mot höst och dagen lugnt mot kväll.
Men blomman som i vila går ska snart slå ut i evig vår
och vad som sås i ringhet här du ger sin blomning där.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards