Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juli 2013

Av Catharina - 30 juli 2013 14:25

Några veckor har jag tagit det lugnt. Att sitta på bakongen och läsa är hur slönt om helst och räcker för mig-


Nu har min kompis kommit hem från havet så nu är det fest igen.


I lördags blev det grillfest här.Party, partyy!

I söndags var vi hemma hos mina syskon med familjer. De har varsitt hus bredvid varandra. Underbart!

Regnet hängde i luften ofta och det var välkommet.


Regn, ljuva rsommaregn! Kom i lagom dos  och rädda skördarna!


 


Av Catharina - 25 juli 2013 17:58


I boken Abortläkarens dotter av Elisabeth Hyde skildras hur en av karaktärna plötsligt hör ljud av pistolskott. Personen i fråga förstår sedan att det är ljudet av TV - spel.

Är detta en fara?

Det har kommit fram att Anders Breivik övade att skjuta med TV - spel innan han begick massakern på Utöya.


 

Av Catharina - 23 juli 2013 21:59

Alla har vi ett hopp.

Hoppet sägs vara det sista som lämnar en. hopp kan man ha i alla situationer.

Någon tyckte att en rullstolsburen tjej var dum som sa " jag ska gå igen", men jag håller med henne.

Jag hoppas också på under.


     

Av Catharina - 22 juli 2013 20:09

Allt har sin tid.Det står i Bibeln.


Det finns tid för gråt
Det finns tid för
lycka också!


 


Allt har sin tid, allt som sker under himlen har sin stund.
Födas har sin tid
    och dö har sin tid,
plantera har sin tid
    och rycka upp det som planterats har sin tid.
Dräpa har sin tid,
    och hela har sin tid.
Bryta ner har sin tid,
    och bygga upp har sin tid.
Gråta har sin tid,
    och le har sin tid.
Sörja har sin tid,
    och dansa har sin tid.
Kasta bort stenar har sin tid,
    och samla ihop stenar har sin tid.
Ta i famn har sin tid
    och avhålla sig från famntag har sin tid.
Söka upp har sin tid,
    och tappa bort har sin tid.
Förvara har sin tid,
    och kasta bort har sin tid.
Riva sönder har sin tid,
    och sy ihop har sin tid.
Tiga har sin tid,
    och tala har sin tid.
Älska har sin tid,
    och hata har sin tid.
Krig har sin tid,
    och fred har sin tid.

Av Catharina - 21 juli 2013 21:12

Du kommer att få en rolig tid med samn undervisning.


Det blir ett välkommet avbrott från vardag,skola och data.


Lammets blod gör röda synder vita!


 

Av Catharina - 20 juli 2013 21:24

Här är en lista på sköna böcker som jag rekommenderar för


sommarläsning:


Änglamakerskan av Camilla Läckberg


Denna boken var bra!


Den handlar om paret Mårten och Ebba. Och paret Patrik och Erica förstås.


Hoten mot Ebba växer. Är det någon som vill henne illa?


Camilla Läckberg är en författare som verkligen har slagit genom. Om man vill kan


man börja med hennes första bok som heter Isprinsessan. Hennes andra böcker heter  ––


Predikanten – Stenhuggaren – Olycksfågeln – Snöstorm och mandeldoft – Tyskungen  –


Sjöjungfrun -Fyrvaktaren– Änglamakerskan


Ann Rosman


Detta är en annan deckarförfattare vars böcker kanske är bättre än Camilla Läckbergs.


Fyrmästarens dotter, 2009-Själakistan, 2010-Porto Francos väktare, 2011-Mercurium, 2012


Av Catharina - 19 juli 2013 19:17

Jag tänte besöka Borås igår men tågen som jag trodde gick gick inte. Synd!


Det fick bli en tur i Göteborg istället. Jag fastnade på Arkaden.

Där besökte jag Benetton, TOP SHOP samt  MANGO.


MANGO gillade jag mycket!


 

Av Catharina - 19 juli 2013 16:13

Gud, som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder,
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går.
Den Gud älskar, lyckan får.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards