Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under januari 2016

Av Catharina - 27 januari 2016 20:05

Denna bok är bra men seg.


I januari 1951 diagnosticerades Henrietta Lacks med cancer. Nio månader senare avled hon. Men de cellprov som hennes läkare tog lever fortfarande. De har gett upphov till tre Nobelpris, de låg till grund för poliovaccinet, de har varit på månen. Men

ingen kände till den fattiga, svarta tobaksodlaren som var alltings upphov.

Den odödliga Henrietta Lacks är en storartad berättelse om vetenskapens fantastiska förmåga att skapa ett bra liv för oss alla. Men också en tragisk historia om krocken mellan medicin, etik och ras. Och inte minst en djupt skakande berättelse om en dotter som förtärdes av frågor om sin mor som hon aldrig fick lära känna



Den odödliga Henrietta Lacks

Av Catharina - 25 januari 2016 14:11

När jag var hos mamma och pappa var vi ute en stund. Mamma och Jonathan kastade snöbollar. Idag smälter snön.                         


Pappa har fyllt år. Jag gav honom en flaska Malibu och han blev glad. Han och jag hade bestämt det innan för jag hade Malibu hemma som jag inte använde.


Vad tycker ni om Malibu?

Av Catharina - 24 januari 2016 20:11

Tack Herren för att du hör mig när jag ber på svenska. Tack för att du kan höra allas böner på olika språk. Det är viktigt att du svarar på bön. Tack för att du hör mitt modersmål.

Av Catharina - 21 januari 2016 19:07

  Mamma var här i söndags och gav mig en plattborste. Nu har jag provat plattborsten och det blev fint resultat. Jag glömde ta en bild innan mina lockar blev platta.

Innan hade jag gjort pannacotta som jag ville  bjuda henne på,  men hon tackade nej. Istället bjöd jag pappa på pannaottan när han var här i måndags och jag ska bjuda mina assistenter också. Den är väldigt god med choklad.

Av Catharina - 18 januari 2016 13:24

Igår var jag på mässa i Göteborg. Jag träffade min kompis Celeste. Efteråt var vi på McDonalds. Jag fick träffa hennes son. Vi hade trevligt. Tack för det Celeste.

Av Catharina - 16 januari 2016 20:30

Jag har fyra kusiner och det är underbart. Två av dom har jag lekt med för vi är i samma ålder. Dom andra två är lite yngre och bor lite längre bort, så vi har inte så bra kontakt. Dom är stora nu. En av de är socionom och den andra jobbar i Schweiz.

Bio

Av Catharina - 14 januari 2016 18:42

I tisdags var jag på bio i Göteborg med mina fina systrar. Det var en komedi som hette Daddys home och den var bra. Jag rekommenderar den  för alla som vill ha ett gott skratt. Ibland är det bra att skratta och få en paus i vardagen. Hoppas att ni också har det bra.

Av Catharina - 13 januari 2016 16:16


´Den krisrtna tron har gett mig mycket och jag är så tacksam. Den innebär att man litar på en högre makt och den är god. Om du är nyfiken så gå till en kyrka i närheten av ditt hem. Det finns kyrkor i de flesta samhällen.


Du kan få en gemenskap i kyrkan. Prova gärna att gå dit. Jag ger dig det rådet. Den kristna tron grundas på Bibeln och den är sann.



Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards