Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2020

Av Catharina - 30 november 2020 14:42

Jag har haft en fantastisk dag. Sjuksköterska M var här och jag duschade. Sedan använde jag stimulatorn. Min ass. Cam. pratade med Medicinteknik om att man inte behöver ladda respiratorn.Dietist Sanne ringde.

Jag ville gå på promenad men det regnar ute.Det är redan mörkt ute o jag har tänt

Jadventsstjärna i sovrummet. Jag ska roa mig med att plocka upp varor ifrån oriflame.Fick leverans idah.

Nu har jag ändå varit på promenad.Kallt men skönt.När jag kom hem ringde Malin.

Av Catharina - 29 november 2020 14:21

 

Som sagt, jag tror inte på julen. 

Idag har jag sett Första advent från Smyrnakyrkan i Göteborg med Tomas Sjödin. Det var jättebra och de sjöng Bereden väg för Herran. Tomas Sjödin är en duktig pastor och han kommer från Kramfors. Han har skrivit många böcker, bl a Ljudet av tystnad. 

 Jag har inte läst den.

Av Catharina - 28 november 2020 15:39

Igår betalade jag räkningar på Internet Jag hämtade apodosen på Apoteket och handlade julkort på ICA KVANTUM. Jag var även på Clas Ohlsson och köpte lysrör.

Väl hemma igen vilade jag en stund.

På eftermiddagen julpyntade jag och det blev mysigt. Jag har en stjärna i sovrummet och adventsljusstakar i köket och i vardagsrummet. Jag tror egenligen inte på julen.

På kvällen såg jag på Gokväll och På spåret. 

Idag har jag pratat med mormor, pappa och min bror Jonathan i telefon. Jag frågade min mormor om min kusins adress och min mosters adress, för jag vill skicka julkort till dem.

Ikväll ska jag se på Så mycket bättre och Jacob Hellman.

Av Catharina - 25 november 2020 15:31

Ass.I o mormor har gratulerart mig och jag blev glad.

På Kungsmässan mötte jag min fasters man med hund

Av Catharina - 24 november 2020 18:05

Igår var jag på promenad och på kvällen såg jag på fråga doktorn.Jag la mig 19.30.Idag har jag duschat och pappa har ringt.Nu har jag beställt från oreflamine och jag tycker att det är bra.

Av Catharina - 22 november 2020 17:16

Igår såg jag senaste avsnitet av Skavlan i SVT PLAY. Skådespelare och sångerska Minouge gästade. hon har gjort mycket bra. hon har spelat ett älva i filmen Moulin rouge.o haft hittlåtar under fem decennier.

Av Catharina - 21 november 2020 11:26

Igår var jag på ICA. Jag väntade utanför affären medan min ass. B. var inne och handlade soppåsar o Torky för mig.

Hemma såg jag Gokväll som var mycket bra. Jenny strömstedt  var middagsvärd.Hon bjöd Ebba, en bibliotekarie som hon minns från sin barndoms skola. Hon pratade om hur viktigt det är att vuxna bjuder in barn till böckernas värld.

Idag har jag satt upp en ljusslinga på balkongen.Jag fick den idag av min ass. I och jag blev glad. Idag skall jag bara vara hemma och det regnar ute.

Min vän Carro ringde precis och frågade hur jag mår. Hon vet att jag varit mycket på sjukhus senaste tiden.

Av Catharina - 19 november 2020 13:56

I förmiddags duschade jag både kallt och varmt. Det var skönt.

Jag bär ett par grå byxor och en fin ljusbrun tröja med pärlor på som är jättefin.
Jag har ringt till gyn för att avboka en tid. Jag beställde en resa till Halmstads sjukhus där jag skall kolla respiratorn nästa vecka på torsdagen.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards