Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2016

Av Catharina - 27 november 2016 20:16

Idag var jag i Varlakyrkan på gudstjänst och det var jättebra. Det är första advent och det var en orkester och en kör där. När jag var på väg hem såg jag att mina grannar var ute på grillplatsen och grillade korv och drack glögg. Jag stannade ute en stund och pratade med dem men behövde gå in ganska fort för att det var kallt. När jag kom in var det mysigt med ljusen från  ljusstakarna och adventsstjärnan. Jag har också sett på Father Brown. 

Av Catharina - 26 november 2016 16:24



Jag har läst ut en jättebra bok som heter Ebbas bok. Nu är det skönt att  bara läsa tidningar för i en bok behöver man vara mera engagerad. Jag läser en tidning från Djurens vänner och en tidning som heter Femina och några Elle.


Nu har mamma varit här och vi har betalat räkningar. Vi har julpyntat lite. Jag har ingen gran men man kanske brukar vänta med att ta in den.


Har ni julgran?


 

Av Catharina - 24 november 2016 17:44

Igår var jag i Kungsbacka kyrka och Holm var präst. Det var jätteskönt. Jag träffade Eva och vi fick ett trevligt samtal. Vi tog nattvarden. Pappa var inte med för han var hemma och kurerade sig. Hoppas han mår bra.  

Av Catharina - 21 november 2016 19:16

Vad har ni gjort i helgen? Min har har varit väldigt lugn då jag har lunginflammation. Min pappa var här igår och vi var i Varlakyrkan, den ligger nära mig så det är väldigt enkelt att gå dit. Jag tackar Herren för det! Jag blir frisk snart.


Ser ni på Historieätarna? Jag ska se på det idag och det brukar vara väldigt bra tycker jag.

Av Catharina - 17 november 2016 14:54

I lördags hade vi avskedsfest för Jonathan, Khristine och Astrid. Mer eller mindre hela släkten var med och vi hade jätteroligt. Jag pratade med mins kusiner men Ida var inte med.

 

Igår var min bror och hans sambo här med lilla A och vi hade jättemysigt. De köpte med sig bullar och jag bjöd på kaffe. Imorgon åker de till USA för att sedan åka vidare till Filipinerna där de ska bo. De har inte bestämt var de ska bo än, men de ska öppna ett pilatesgym. Susanna vill också öppna ett pilatesgym.

Av Catharina - 15 november 2016 16:57

Förra veckan var jag på modevisning på Lindri där mina systrar arbetar. Det var jätteroligt och de har mycket fina kläder, jag köpte inte nånting för jag tyckte att det var ganska dyrt. Mormor var modell. Hon har blivit modell på äldre dagar. Susanna köpte min biljett för dom var fort slut. Hälften av pengarna gick till cancerfonden.

Av Catharina - 12 november 2016 21:42

Förra torsdagen var pappa och barnen här, det var jätteroligt.

Barnen ritade regnbågar och jag har satt upp dom på en hylla i köket.

Pappa tycker att barnen ritar så fint att dom har fått göra tavlor.

Av Catharina - 3 november 2016 13:06

I tisdags var jag på biblioteket och på kafe. Det var två killar som sjöng och spelade. De sjöng låter Tusen bitar och det var jättevackert.

 
Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå,
Men det kan va svårt att tro när man inte ser den.
Och det sägs att efter regnet kommer solen fram igen,
men det hjälper sällan dom som har blitt våta.


För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut,
ser man allt med lite andra ögon.
Man övar sej, och långsamt blir man bättre på att se
skillnad mellan sanningar och lögner.

Allting kan gå itu, ett hjärta kan gå i tusen bitar;
Säger du att du är min vän så är du kanske det.
Allting kan gå itu, ett hjärta kan gå i tusen bitar;
Säger du att du är min vän så är du kanske det.

Det sägs att det finns alltid nånting bra i det som sker,
och tron är ofta den som ger oss styrka.
Ja, man säger mycket, men man vet så lite om sej själv
när ångesten och ensamheten kommer.
För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut,
ser man allt med lite andra ögon.
Man övar sej, och långsamt blir man bättre på att se
skillnad mellan sanningar och lögner.

Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar.
Säger du att du är min vän så är du kanske det.


La - la - la - la - aaa. Allting kan gå itu,
men mitt hjärta kan gå i tusen bitar.
Säger du att du är min vän så är du säkert det

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards