Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under april 2013

Av Catharina - 30 april 2013 20:44

Många är väldigt allergiska. Vi behöver nog tänka på det innan vi sprutar på oss parfym eller har nötter i kakor.Nu är det vår och det är jobbigt för pollenallergikerna,

Tänk vad många olika allergier det finns

Jag är tacksam att jag inte är allergisk.

Av Catharina - 29 april 2013 20:10

Jag försöker vara ödmjuk, försöker vara mjuk.

Det mår jag bäst av.


Försök du med!

Av Catharina - 28 april 2013 20:22

Jag tror på bönesvar.  Gud är den största Läkaren och känner våra kroopar bäst.



Själv blev jag helad från sömnproblem och tvångstankar. Många människor har blivit helade från värk och cancer och jag vet att han kan hela mina nerver så att jag blir av med förlamningen. Han vill att vi ska må bra.Jag är så tacksam. Hoppas att du också försöker med bön.

Av Catharina - 26 april 2013 22:09

Sociala medier har förändrat världen ändå ser den ut precis som vanligt

”Like” En liten knapp som visar att man bryr sig. Inget fel i det. Men att gilla något förändrar inte världen. Likes är inte pengar. Eller?

I klädaffären: http://youtu.be/vKXf8OCmMKE På restaurangen: http://youtu.be/QanyDT9riJU Hos barberaren: http://youtu.be/jWg86h06JD0
Av Catharina - 25 april 2013 13:25

I kyrkan har vi en studiecirkel kring denna intressanta bok.Utgångspunkt är armbandet med olika pärlor.

Varje pärla symboliserar en egenskap.


Frälsarkransen är den moderna pilgrimens redskap på den svåraste av alla resor – den som går inåt. Det är ett redskap som hjälper till att fokusera den andliga längtan under bön och meditation. Pärlorna symboliserar olika aspekter av livet och den kristna tron.


Biskop emeritus Martin Lönnebo skapade Frälsarkransen för att hjälpa den jäktade människan i vår tid att närma sig sitt inre liv.

Av Catharina - 23 april 2013 18:59

Verkligen. Det är så underbart med böcker och det kan vara glada minnen. Idag hittade min assisten Maria en ungdomsroman som heter En liten kärlekssång. Den är värd att läsas om för den är jättebra. Författaren heter Michelle Magorian. Jag rekomenderar den varmt.

 
Av Catharina - 22 april 2013 21:25

 

Vilken destruktiv skildring av Marilyn Monroes liv. Jag har gråtit av medlidande med henne.


Joyce Carol Oates är väldigt duktig. Som författare har hon lyckats och jag tycker att denna boken är en av hennes bästa.


Blonde är en välskriven roman som är en fascinerande kombination av fiktion och fakta.


 



Av Catharina - 16 april 2013 12:34

Häromdagen hittade jag en bra skiva hemma greatest hits 2010. Jag har lyssnat på denna jättebra CD.D en innehåller en låt med pastorsdottern Katy Perry. Det påminner mig verkligen om att den underbara musiken är ett Guds mästerverk.

I Sverige har Gud inte samma självklara plats som i USA. Men varför inte? Men USA är ju så coolt. Då kan väl Sverige ta efter!


 

 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards