Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under maj 2019

Av Catharina - 31 maj 2019 16:00



Jag lyssnar på en ljudbok som är på cdskiva. Jag har lånat den på bibliteket och den heter öppet hav den handlar om Göteborg under andra världskriget. Om två systrar som heter Steffi och Nelli. Det finns flera böcker i serien, men jag har inte läst dem.

Öppet hav är en bra bok.

 







Av Catharina - 30 maj 2019 15:40

Ande god, kom till oss in,
tänd i oss alla kärlekens låga.
Ande god, kom till oss in,
Ande god, kom till oss in.

Av Catharina - 30 maj 2019 14:43

Igår var jag i Kungsbacka kyrka på mässa, Henny var präst och efter mässan var det fika i caféet.Pappa och ClaesGöran var med och vi hade jättetrevligt.

Jag pratade också med Martin i telefon. Vi ska se filmen Rocketman på bio.

Pappa och jag skulle se den tillsammans men jag valde att gå med Martin.


Ikväll ska jag gå till Älvsåkerkyrkan och prästen är Anders. Idag är det Kristihimmelfärds dag och det är mycket musik i kyrkan då.


Av Catharina - 29 maj 2019 12:48

Igår hade jag en fantastisk dag.

Först var jag på Stenblomman som är en vårdcentral nära mitt hem. Jag gick båda vägarna och det var skönt väder. Efteråt satt jag ute en stund.

Sedan var jag på sommaravslutning på Evelinas förskola. Evelina är min tvillingsysters yngsta dtter.Barnen sjöng Idas sommarvisa. Hela familjen var med förutom Jonathan och hans familj och vår kära mormor.

När jag kom hem såg jag på Svenska Hollywoodfruar.Sedan duschade jag.

Av Catharina - 27 maj 2019 17:06

Jag har haft en fantastisk helg.

På lördagskvällen var jag ju hos min kompis Caroline.Vi hade jätteroligt. Carros moster är hennes assistent och hon är trevlig.

Igår var jag på kalas hos mor för det var mors dag och det var samtidigt kalas för min brors dotter. Hon blev 3 den 21 maj.Jag gav mor varor från Oriflame.Min brorsdotter A fick vattenfärger och en jättefin solhatt av mig.Min bror fick sin andra dotter för två veckor sedan och det var första gången som jag träffade henne igår. Hon fick kläder av mig.

Min brors svärmor var med. Hon är i Sverige och hälsar på för hon bor på Filipinerna.

Min syster M och mina syskon döttrar spelade Memory.Vår mormor var också med.Vi pratade om gamla Onsala. Min lillasyster hade bakat tårta som var rosa och den hade marsipan på. På den stod det Astrid 3 år.

Idag har min mamma varit hemma hos mig och vi har betalat räkningar på Internet .

Jag var ute och träffade Marianne.

Av Catharina - 25 maj 2019 14:54

Idag har det varit fest på min gård. Det var mycket folk och det bjöds på grillad korv och kaffe. Jag träffade Gun och fick hennes nummer. Jag träffade Lottas mamma.Nu ska jag hälsa på Carro.

Av Catharina - 24 maj 2019 14:28

Igår kväll var jag i Varlakyrkan på mässa. Efter mässan hade vi bibelstudie och Victor var präst. Vi var pappa, Kaj, Ansa, Mikaela och min assistent E och jag. Vi läste i lukasevangeliet kapitel 23. Det var om när Jesus blir korsfäst.

Victor berättade att han ska sluta i varlakyrkan. Han har varit där i ett år och han ska börja jobba i Göteborg. Han kommer att vara kvar i sommar.

Idag har mina assistenters chef varit här. Vi pratade om böcker. Hon såg att jag har en bokserie som heter tvillingarna. Jag berättade att jag fick dem när jag var tonåring.

Av Catharina - 23 maj 2019 15:23

Idag var min arbetsterapeut Tanja hemma hos mig. Hon kollade hur jag sitter i permobilen och hur jag kör själv med joysticken. 3ag sa att jag kan skriva på datorn själv med joysticken. Hon berättade hur jag kan ändra ställning i permon.

Ikväll skall jag gå till Varlakyrkan på mässa och det ska bli jätteroligt. Varlakyrkan ligger på min gård.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards