Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under december 2021

Av Catharina - 31 december 2021 10:52

Gott nytt år på er.

Idag har jag varit på Apoteket och ICA på köpcentret Kungsmässan. Jag går dit på tio minuter för att jag bor så nära.

I eftermiddag kommer mamma hit och sedan skall jag hälsa på min vän Caroline.

Hoppas att ni får en fin nyårsafton.

Av Catharina - 30 december 2021 17:19

I förmiddags bakade jag havreflarn. De blev goda och nu har jag gett några till min granne Bill med sambo. Jag önskade dem Gott nytt år.

Receptet på havreflarn finns i boken Sju sorters kakor som jag äger.

Nu skall jag se film Harry Potter och halvblodsprinsen.

 

Av Catharina - 30 december 2021 12:37

Dagen är kommen

 


Dagen är kommen, kärlek triumferar
Kom, låt oss skynda till Betlehem
Hälsad av änglar Krist är född till jorden

O kom, låt oss tillbedja
O kom, låt oss tillbedja
O kom, låt oss tillbedja vår herre Krist

Gud av Gud Fader, ljus av ljusens källa
Människoson av Maria född
Så Gud sin kärlek för all världen visar

O kom, låt oss tillbedja
O kom, låt oss tillbedja
O kom, låt oss tillbedja vår herre Krist

 SÅsjung halleluja, sjung ni änglaskaror

Sjung, alla helgon, sjung jordens folk
Lov, tack och ära vare Gud i höjden

O kom, låt oss tillbedja
O kom, låt oss tillbedja
O kom, låt oss tillbedja vår herre Krist

Evige fader, evig är din strålglans
Evigt är ljuset från Betlehem
Här över barnet evig lyser gloria

O kom, låt oss tillbedja
O kom, låt oss tillbedja
O kom, låt oss tillbedja vår herre Krist

 

Av Catharina - 29 december 2021 12:00

Trycket på ventilatorn är ofta högt och är så idag.

Jag hämtade rör för vre på vårdcentralen Stenblomman.
Jag fastnade i hissen men kom snart ut.

Av Catharina - 29 december 2021 10:34

Igår såg jag två avsnitt av detta underhållande program. McDonald som är brittiska var i Frankrike och Italien. Hon berättade att Marseille är Frankrikes äldsta stad, grundad 600 år före Kristus.

McDonald var i italienska Genua och Portofino. Hon tycker om ost och vin som finns där.

Idag såg jag ett avsnitt då hon var i amerikanska Kalifornien

Av Catharina - 28 december 2021 14:31

Susanna är ett vackert namn som betyder lilja och min tvilling heter så.

I Bibeln står det om Susanna som var gift med Jojakim. Jojakim hade en stor park som hans fru promenerade i.Susanna badade också där. De bodde i Babylon.

Detta står i Tilliägg till Daniel i Gamla testamentet i min favoritbok Bibeln.

Av Catharina - 27 december 2021 14:50

På julafton var jag hemma hos mina föräldrar. Min syster M plus bror med familj var där. Mina föräldrar bor här i Kungsbacka.

Igår var hela familjen här hos mig utom min tvilling och det var roligt. Jag bjöd på fisksoppa och mormor var med.

Hoppas att ni haft en god jul och god fortsättning. Idag fick jag ett julkort från min vän Kristina med familj. Hon och maken David har fyra barn.

Här är min lillasyster och jag.

 

Av Catharina - 26 december 2021 14:45

I julklapp fick jag tre böcker av mina föräldrar.

Det var en ny Bibel samt två böcker av präst Anna Sophia Bonde. De heter Mina kristna storasystrar, en om Gamla testamentet och en om Nya testamentet.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards