Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under augusti 2018

Av Catharina - 31 augusti 2018 13:53

Igår var jag med pappa och Felix på black pearl. Vi tittade på fotboll och Malmö vann över Mittjylland med 2-0. Vi hade det trevligt. Innan var Josefin, Kanjana och jag i en thai-affär. Josefin köpte kryddor.

Idag har jag varit hos en ortopedtekniker i Göteborg som heter Gustav. Det var en kille som heter Niklas som körde mig in och han berättade att han körde mig till stockholm för tio år sen.Det var en kvinna som heter Pia som körde mig hem. Igår pratade jag också med Martin. Vi skall gå på bio på söndag. Vi ska se Mamma Mia 2. Ikväll ska jag se på Go´kväll och Poirot på tv. Vad ska ni göra?

Av Catharina - 30 augusti 2018 15:38

 Igår kväll var jag i Kungsbacka kyrka. På mässa. Det var David som var präst och han är bra. Pappa var med. Jag träffade också Marcus som ska bli präst.

Idag har jag haft stimuleringen och ikväll ska jag gå til Black Pearl pappa ska vara med. Imorgon ska jag åka till Ortopeden. Jag ska lägga mig tidigt idag för jag ska åka klockan 08.55

Av Catharina - 28 augusti 2018 19:54

Idag har jag gjort mycket. Först var jag hos neurologen på Kungsbacka sjukhus och det gick fort. På vägen hem gick jag förbi kungsmässan och röstade. Jag röstade på kristendemokraterna för jag tycker att dom verkar vara jättebra. Jag var hemma en stund efteråt och klockan 17 gick jag till torget och träffade min pappa. Jimmie Åkesson var där på torget och talade men jag var inte där för att lyssna på honom. Pappa och jag var på nam som är ett cafe`. Vi pratade om politik. Efteråt gick vi förbi en nyöppnad krog som heter bar vinci. Efteråt var jag på ica och köpte tvättmedel. Det var mysigt på bar vinci.

Av Catharina - 27 augusti 2018 17:56

Nu har mamma varit här och vi har betalat räkningar. Vi gör det på Internet.


Igår såg jag på mitt favoritprogram Babel på SVT2. Det är ett program om literatur och Jessika Gedin är programledare. Igår var Jonas Gardell med. De hade också ett reportage med en kvinna som har överlevd koncentrationsläger. Hon heter Fried i efternamn. Hon är en författare Jag ska fråga efter hennes böcker på biblioteket. Det är väldigt viktigt att budskapet om koncentrationsläger kommer fram. Vi får aldrig glömma det. Idag finns det människor som tror att det inte är sant.

Av Catharina - 27 augusti 2018 15:32

Igår var jag i Kungsbacka kyrka på mässa. Pappa och Evelina var med. Det var Anna som var präst och hon är bra. Efteråt var jag på Ica och köpte vanijlglass och sopa.


Klockan halv tre kom mamma, pappa, Jonathan och Astrid. Jag bjöd på äpplepaj och glass. Av mamma fick jag blommor, det var vita rosor. Vi hade jättetrevligt. Efteråt ringde pappa och tackade .


Idag har jag haft stimuleringen och läste i den fantastiska boken Den oväntade resan av författaren Simon Ådahl. Boken är verkligen bra. Man får läsa om hur Simon får tilltal från Gud.

Jag har också beställt resan till imorgon och på fredag. Jag ska till neurologen och på fredag ska jag till ortopedteknik.

Nu tvättar jag och mamma kommer senare för att hjälpa mig att betala räkningar.


Vad gör ni idag?

Av Catharina - 25 augusti 2018 19:14

Idag har jag gjort två äppelpajer. Jag skulle bara göra en, men det blev så mycket äpplen kvar så jag gjorde två.

Jag ska göra färdigt dem imorgon för imorgon får jag besök av mamma och pappa och Jonathan och hans dotter.

Det ska vara aprikosmarmelad på pajerna. Idag har jag bara suttit vid datorn. Jag går inte till affären idag för att köpa vaniljglass, för det regnar. Jag har sett en regnbåge.

Av Catharina - 24 augusti 2018 13:28

Idag har jag haft stimuleringen i en timma innan jag kom upp. Nu bloggar jag. I eftermiddag ska jag gå till affären för att köpa ingredienser till pajen som jag ska göra imorgon. Jag ska plocka äpplen som växer på ett träd utanför min lägenhet. De är väldigt goda och man får plocka dem om man vill.


Jag har bäddat sängen för jag tycker att det är viktigt. Det ser alltid bättre ut och jag är noga med det.

Av Catharina - 23 augusti 2018 21:01

Denna psalmen sjöng vi i Tölökyrkan ikväll.


                             

Gud ,för dig är allting klart, allt det dolda uppenbart.
Mörkret är ej mörkt för dig och i dunklet ser du mig.


Läk mitt öga, att jag ser hur du är i det som sker.
Där jag bäst behöver dig är du allra närmast mig.


Och om jag ej mer förmår gå i tro den väg du går
led mig vid din fasta hand steg för steg mot livets land.


När min tanke, tvivelstrött, obetvingligt motstånd mött
och ej mera mäktar strid - inneslut den i din frid.


All din nåd är öppen famn och ditt namn en ljuvlig hamn.
Vad du vill är helighet men du är barmhärtighet.


~ E. Malmeström~
Psalm 217

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards