Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juli 2020

Av Catharina - 30 juli 2020 16:23

Jag var uppe 10.15 och tvättade i tvättstugan som finns i mitt hus i källaren.

Jag såg på Fantastiska trädgårdar i svt play och det var jättebra.

Nu har jag vilat.

Jag pratade med Gustaf om imorgon för vi skall ha grillfest hos mig. Senare idag skall jag gå till Ica Kvantum och handla ingredienser till en jordgubbssallad som jag skall bjuda på imorgon.

Himmelriket har frågat mig vad jag menar med stimulatorn.

Av Catharina - 29 juli 2020 15:43

Igår kl. 17 mötte jag pappa och Alex på Trubaduren, bibliotekets kafeteria.Det var stängt så vi gick till Wallys place. Det är en restaurang i Kungsbacka centrum. Jag hörde inte bra för min samtalsförstärkare var inte laddad.

På kvällen såg jag Allsång på Skansen och Eva Dahlgren var med. Hon sjöng sin Jag klär av mig naken.

Idag har jag duschat och använt stimulatorn. Jag har läst i boken Är detta en människa och den är hemsk om förintelsen. Författare är Primo Levi.

Nu har jag pratat med min vän Anna i telefon.

Jag har också tvättat fönster.

Av Catharina - 28 juli 2020 14:20

Igår hade jag en fantastisk dag. Jag använde stiimulatorn.

Jag betalade mina räkningar med hjälp av min assistent el.

Jag vilade och var sedan på promenad till centrum.Där var jag på sightseeing i min egen stad. El köpte resår på Stickan och nålen..

Hemma såg jag Vetenskapens värld om katter på svt2.Det var bra.

Jag talade med läkare Jacobsson om stimulatorn- Jag frågade om jag kan äta samtidigt som jag har stimulatorn.

Han ringde mig idag och sade att det går bra.

Jag använde stimulatorn idag också.

Av Catharina - 27 juli 2020 14:13

Bred Dina Vida Vingar

 

Bred dina vida vingar, o, Jesus över mig
Och låt mig stilla vila i ve och väl hos dig!
Bliv du mitt allt i alla, min visdom och mitt råd,
Och låt mig alla dagar få leva blott av nåd!
Forlåt mig alla synder och två mig i ditt blod!
Giv mig ett heligt sinne, en vilja ny och god!
Tag i din vård och hägnad oss alla, stora, små,
Forlåt mig alla synder och två mig i ditt blod!
Giv mig ett heligt sinne, en vilja ny och god!
Tag i din vård och hägnad oss alla, stora, små,
Och låt i frid oss åter till nattens vila gå!
Tag i din vård och hägnad oss alla, stora, små,
Och låt i frid oss åter till nattens vila gå

Av Catharina - 26 juli 2020 13:15

I torsdags när jag var i Varberg var vädret fint.

I fredags regnade det på dagen och på kvällen när jag gick till Kungsmässan var vädret fint.

Igår när jag var i Badhusparken var vädret fint. Tack för det Herre.

 Jag gick längs med ån mot Innerstaden.Nu har jag vilat och varit på promenad och det var uppehåll.




Av Catharina - 25 juli 2020 13:35

Annie är mitt andranamn efter pappas mormor.Min systers äldsta dotter har också Annie som andranamn.

Igår såg jag musikalfilmen Annie från 2014 och den var jättebra. Den handlar om föräldralösa Annie och Cameron Diaz är med. Huvudrollen spelas av Quvenshane Wallis.

Av Catharina - 24 juli 2020 18:56

Jag duschade och använde stimulatorn. Då ringde min mormor och vi pratade om författare Jenny Colgan. I eftermiddag var jag på Apoteket och hämtade apodos. Jag köpte klorhexedin på det andra Apoteket, båda på Kungsmässan.

Det har regnat idag men när jag gick var vädret fint. Tack för det Herre.

Hemma ringde jag mormor och frågade om namnet på författaren och hon sade Jenny Colgan.

Av Catharina - 23 juli 2020 18:36

Jag har haft en fantastisk dag i Varberg med mamma, pappa och min systers barn..

Vi träffade barnens pappa och satt på Torggrillen..

Barnen lekte och vi såg Varbergs äldsta byggnad.

Nu har jag vilat.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards