Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under maj 2018

Av Catharina - 31 maj 2018 18:14

Nu har jag varit på Kungsmässan. Jag var på apoteket och hämtade mediciner och köpte solskydd. Jag var också på Grand Parfymeri men jag skulle inte ha något. Kungsmässan är ett köpcentrum som ligger nära mitt hem. Jag är där ofta. När jag kom hem träffade jag två grannar som heter Gun och Ann-Marie. Det är alltid trevligt att träffa dem. När jag kom in tittade jag på TV, på Tunnelbanan.

Av Catharina - 31 maj 2018 15:01

Bibeln är en bok för mänskligheten allt som står i den är sant. Den har Gamla och Nya Testamentet. Bibeln handlar om Mose och Jesus. Den handlar om Gud och hela världen. Det är svårt att beskriva Bibeln i bara några ord. Jag kan rekommendera den för dig som är nyfiken och vill läsa något bra. Jag har gått på bibelskola och det var jätteroligt.

Av Catharina - 31 maj 2018 14:49


Igår glömde jag att gå till apoteket. Jag var ju i kyrkan och det var ett föredrag om en våldtäkt i Domarboken. Jag har läst om den idag, i kapitel 19.Jag älskar Bibeln. Har ni läst den?  Nu ska jag gå till apoteket och hämta mediciner, och köpa solskydd.

Av Catharina - 30 maj 2018 20:33

I kväll var jag på mässan i Kungsbacka kyrka. Det var Henny som var präst. Pappa och Felix var med, men de var inte med på föredraget efter. Föredraget var jättebra om två barnmorskor från gamla testamentet. det var också om Miriam. Det var Henny som höll i föredraget.

Barnmorkorna hette Pua och Shifra. Jag gick fram och tillbaka, det var skönt ute.

Av Catharina - 30 maj 2018 12:12

Jag var inte på Stenblomman igår för min mätare var inte sönder. Det var någon som hade satt in batterierna på fel håll.

På kvällen var jag på torget med pappa och Alexander. Det var jättevarmt. Efteråt var jag med pappa på Hemköp och köpte tvättmedel. På kvällen tittade jag på Bagges hemlösa hundar och det var bra.


Av Catharina - 29 maj 2018 11:58

Idag har jag på mig mina leopardbyxor som jag köpte på H&M förra veckan. Jag hade presentkort där som jag har fått av Martin. Jag hade inte provat byxorna men de passade bra. Jag har på mig en ljusrosa tröfa med spets och den är jättefin. Idag är vädret bättre en igår och jag ska träffa pappa på torget i eftermiddag eller kväll. Jag ska också gå till Stenblomman och hämta en ny glukosmätare.


Vad gör ni idag?

Av Catharina - 28 maj 2018 20:07

Idag skulle jag gå till Stenblomman för att hämta en ny p-glykosmätare för min gamla har gått sönder. Men det regnade så mycket så jag gick inte. Jag ska göra det imorgon istället. Jag hade mycket ändå att göra för mamma var här och vi betalade räkningar. Jag hade också tvättid och behövde köpa nytt tvättmedel. Det ska jag göra imorgon också.

Av Catharina - 28 maj 2018 15:37

Igår var jag hemma hos min mamma för det var morsdag. Hon fick en duschkräm  och deo av mig och hon blev jätteglad o det var rosor i duschkrämen. Alla var  där utom mormor. Osacar och Hampus var hos Oscars mamma. Jag hade inte min permobil för jag trodde att det skulle regna men det var uppehåll. Barnen badade i en pool och Astrid gungade. Mamma bjud på korv och bröd men Malin och Jonatans familj åt vegetarisk. På kvällen när jag kom hem såg jag på en jättebra mamma-gala. Carola var med och Pernilla Wahlgren konfrencier.De samlade in pengar för föräldralösa barn i Afrika. De hedrade Lill-Babs.

Vad gjorde ni igår?

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards