Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under mars 2018

Av Catharina - 31 mars 2018 15:28

Igår var  jag i affären och köpte äpplen för jag skull gröra paj.  På kvällen gjode jag pajen.

På kvällen var det ett pogram om Jesus på tvn. Det var bra och intressant. Påsk firar vi för att Jesus dog och uppstod.

Idag kommer många hem till mig. Det blir mamma, pappa, mormor, Malin, Jonathan och hans familj. Dom kommer att ha med sig mat och jag ska bjuda på efterrätt. Det blir en äpplepaj vars recept  jag har hittat ikokboken Annas mat.

Av Catharina - 28 mars 2018 19:46

Idag har jag duschat och efteråt har jag varit ute på en promenad. Det var skönt och det var soligt. Mamma har varit här och hjälpt mig med räkningar. Vi bestämde att vi ska träffas på påskafton. Det ska bli jätteroligt och Jonathan ska vara med. Nu har jag sett på Gokväll och jag har surfat lite.

Av Catharina - 27 mars 2018 15:37

för att Idag kom jag upp tidigt för att vara med i Varlakyrkan. Det var en kvinna som fyllde 80 år och vi var där för att fira henne. Hon heter Birgitta och har varit diakon i vår församling. Hennes  man var med och han heter Lennart. Det var musik och jag träffade två grannar och tre präster.Det var jätteroligt.

Nu har jag pratat med Martin i telefon  vi pratade om att åka till barcelona tillsammans. Han har varit i italien, england och USA men nu vågar han inte flyga.

Om en stund ska jag gå till bilioteket och träffa min pappa.

Av Catharina - 26 mars 2018 15:13

Denna bok är en biografi om den framgångsrike skådespelaren Michael Nyqvist som avled förra året. Boken är väldigt bra och man får insikt i hans karriär. Han skriver om när han var med i skolan på teater. Man får också läsa om hans barndomoch familj. Man får vara med när han spelar in film.

Av Catharina - 26 mars 2018 14:58

I lördagshade jag en fantastisk dag. Susanna var hemma hos mig för vi har fått en tråkig nyhet. Hon plattade mitt hår och vi pratade om familjen. På kvällen var jag på bio i Göteborg med Martin. Vi såg filmen Tårtgeneralen. Den var inte jättebra men inte dålig heller. Mikael Persbrandt har huvudrollen och gör det bra. I torsdags var jag också på bio och då såg jag filmen Solsidan. Jag träffade min granne Gun som också var på samma film.

Av Catharina - 21 mars 2018 15:06

Idag har jag varit på ortopedtekniska. Dom har gjort om min korsett och dom är väldigt duktiga. Jag pratade med Martin och vi ska gå på bio på lördag inne i Göteborg. Imorgon ska jag också gå på bio med aranäs som är mitt fastighetsbolag. Det är gratis för alla hyresgäster. Jag har köpt biobiljetter via hyresgästföreningen och det är reducerat pris. Har ni nyss varit på bio och sett någon bra film? I kväll skall jag gå till Kungsbacka kyrka och jag hoppas att pappa är där.

Av Catharina - 18 mars 2018 16:16

Jag har sett på Skavlan på Svt-play. Det var en kvinna som heter Angela som har varit med i en nazistisk grupp. Hon hade blivit mobbad i skolan och när hon var med nazisterna tyckte hon att hon blev uppskattad. Hod hade slagit folk men nu har hon gått ur nazisterna. Hon har fått veta sanningen om att nazisterna har fel.

Av Catharina - 18 mars 2018 16:06

Idag var jag på en jättebra mässa i Kungsbacka kyrka. Om du undrar vad en mässa är så är det en gudtjänst med nattvard. Det var afrikanskt tema och en kör var med. Det var mycket bra musik och mycket fart. Jag träffade Edith och det är alltid roligt att träffa henne. Hon var på besök hos mig i torsdags. På mässan träffade jag pappa och Marias man och dotter.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards