Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under april 2014

Av Catharina - 26 april 2014 14:49

Letar du presenter?

I unicefbutiken kan du köpa smycken, kläder och leksaker samtidigt som du stödjer kampen för barns rättigheter.

Handla i unicefbutiken.se

Av Catharina - 25 april 2014 19:56


Ah, gäsp !


För första gången i mitt liv har jag börjat blanda ihop böcker som jag läser samtidigt.

Av Catharina - 23 april 2014 17:24

Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan 
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
                              och det som stänger.

Ja nog är det svårt när droppar faller.
Skälvande av ängslan tungt de hänger,
klamrar sig vid kvisten, sväller, glider  -
tyngden drar dem neråt, hur de klänger.
Svårt att vara oviss, rädd och delad,
svårt att känna djupet dra och kalla,
ändå sitta kvar och bara darra  -
svårt att vilja stanna
                              och vilja falla.

Då, när det är värst och inget hjälper,
Brister som i jubel trädets knoppar.
Då, när ingen rädsla längre håller,
faller i ett glitter kvistens droppar
glömmer att de skrämdes av det nya
glömmer att de ängslades för färden  -
känner en sekund sin största trygghet,
vilar i den tillit
                              som skapar världen.

Av Catharina - 18 april 2014 19:04

Ordet pesach betyder gå förbi och kommer från gamla testamentet. Det var när Mose ville föra israeliterna ut ur Egypten som en ängel gick förbi de hem som skulle förskonas från den tionde plågan. Plågan var att den förstfödde i varje hem skulle dödas.Genom att israeliterna beströk dörrposterna med blod från ett slaktat lamm förskonades de.

Av Catharina - 15 april 2014 20:45

Det bästa är att svettas in våren. Man vill ju inte bli sjuk.

 Idag har jag sett flera personer som verkar vara lite för bara. 

Av Catharina - 12 april 2014 19:23

Intressant mässa i går.Jag samlade ihop många papper och det var roligt. Vi planerar att ha en marknad i Varlakyrkan.om sund mat och detta var ett steg i rätt riktning.

Av Catharina - 10 april 2014 19:39

Vilken fin skiva som Alden har gjort.   Jag har lyssnat på den på spotify idag och den är så vackert. Skivan heter I andlighetens rum och innehåler psalmer och andra sköna sånger.

  


Av Catharina - 9 april 2014 14:07

Roses are red and violets are blue.


Men det är inte sant för att min fina granne gov mig fina gula rosor.  

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards