Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under oktober 2022

Av Catharina - 31 oktober 2022 20:39

Nu är jag bara hemma. Jag var visserligen på köpcenter Kungsmässan en stund men sedan gick jag hem och vilade. Ikväll har jag bara suttit vid datorn och sett på om fasansfulla kriget i Ukraina. 

Godnatt.

Av Catharina - 31 oktober 2022 17:19

Jag säger nej till halloween.

Halloween är en osvensk tradition som växt sig större i Sverige de senaste åren. Till och med nöjespark Liseberg i Göteborg har hakat på trenden med en upplevelse som de kallar Halloween på Liseberg och jag undrar vilken målgrupp de vänder sig till.

Barn blir rädda för bland annat skelett. Igår hade mina föräldrar varit på Halloween på Liseberg med min bror med familj.

Idag ringde jag till till min favorittidning ELLE Sverige och frågade om den ville ha min blogg på sin hemsida på Internet men fick svar nej då ELLE är en modetidning och jag har en bokblogg.

Av Catharina - 30 oktober 2022 17:58

Idag var jag på en högmässa i Tölö kyrka och det berättades om Rut och Noomi från Gamla testamentet i biografi Bibeln, Guds bok, en av mina favoriter. Jag promenerade båda vägarna och vädret var fint. Tuija var präst och Trivselkören uppträdde.

Då jag kom hem använde jag stimulatorn och nu har jag varit på ytterligare en promenad. Det var mörkt ute.

Idag har jag också talat med kära mormor i telefon.

Av Catharina - 29 oktober 2022 17:39

Idag har jag haft en riktig syskondag. Jag gjorde mig fin för min lillasystersom skulle hälsa på mig. Hon ringde dock och ställde in besöket på grund av sjukdom. Men sminkad gick jag till min tvillingsyster och pratade lite med henne och hon skulle träffa en kollega från Hagabadet ikväll.Hon bor fem minuters gångväg från mitt hem. Hon var på balkongen och jag nedanför.

Då jag kom hem ringde jag min bror som skall flytta till Skåne i sommar med sambo och två döttrar.

Väl hemma talade med far i telefon.

 

Av Catharina - 28 oktober 2022 17:47

Bland annat älskar jag tidningen Femina vars nr 11 jag glömt att jag köpt. Jag sover ganska dåligt nu på nätterna och orkar därför inte att engagera mig i en bok. Annars läser jag en bra bok nu, som heter En av oss. Den är skriven av duktiga, norska journalisten Åsne Seierstad och handlar om  norske massmärdaren Anders Behring Breivik.

Idag har jag också talat med min lillasyster M och vi bestämde vi skall ses hemma hos mig imorgon.

Jag vill inte gå på någon halloweenfest.

Vad gör ni, kära läsare Lämna gärna en kommentar.

På tv såg jag 

Av Catharina - 27 oktober 2022 14:40

Det råder kris inom vården. Jag läste i tidningen Femina om att barnmorskor flyr från förlossningen i Stockholm och det behöver man ta på allvar.

Jag förstod inte själv vad som behöver göras åt det men min pappa sade en gång att lönerna behöver höjas.

Av Catharina - 25 oktober 2022 17:31

Idag har jag varit aktiv.

Klockan 12 var jag på en andakt i Varlakyrkan och träffade min pappa, diakon I och präst Tu. Jag var med en stund då pappa åt lunch och 

sedan gick jag hem och vilade på sängen.

Jag kom upp i stolen och gick till fotvården i Kungsbacka centrum. Där träffade jag fotterapeut L. 

Jag åkte färdtjänst hem och det var skönt för att det regnade.

 

Av Catharina - 24 oktober 2022 19:29

Nu har jag swishat 300 kronor till den läsvärda nättidningen Nya Dagbladet som jag ofta läser och uppskattat. Man kan visa sitt intresse som medarbetare vilket jag gjort utan att få svar.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards