Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under april 2021

Av Catharina - 29 april 2021 18:59

Sandarnas transport ringde och bekräftade mina resor till Borås på lördag Min vän Elin ringde. Vi träffades på Unga rörelsehindrade. Jag har bakat havreflan och dem blev jättegoda. Efteråt vilade jag och hade stimuleringen. Jag kom upp i permobilen och gick till apoteket. Efter apoteket var jag i Varlakyrkan på mässa. Det var en bra präst som heter Tuija, hon läste ur psaltaren 147. 

Av Catharina - 28 april 2021 19:35

Mamma fyllde år förra veckan och hade kalas i lördags.Jag var där hos mamma och mormor var med samt min bror och syster. Min tvilling var inte med för hon har corona.

I måndags var mamma här och vi betade räkningar. Vi gör det via internet och vi kollade möbler på Ikeas hemsida. .Hon hjälpte mig att deklarera på min mobil.

Av Catharina - 27 april 2021 17:17

I förmiddags handlade jag fina skor på Sko och väskhörn i centrala KUNGSBACKA. DE är silvriga. Där var en snäll expedit som heter Ulrika. 

Väl hemma vilade jag i sängen och hade stimulatorn.Jag läste boken Befrielsen. Den är bra men hemsk om andra världskriget.

Nu har jag också varit ute och jag hade de nya, silvriga skorna. Jag var på köpcentrum Kungsmässan och köpte en present till min vän Martin.Vi skall träffas på lördag hemma hos honom i Borås för vi fyller 40 nästa vecka.Vi fyller år samma dag.

Jag köpte också ingredienser till havreflarn.

Av Catharina - 26 april 2021 12:43

Jag gillade Gangsterprinsessan som växte allteftersom. Den började som så många andra böcker om liknande livsöden, men den hade ett oväntat djup. ... Jag kan varmt rekommendera den här boken om ett sorgligt livsöde, men som även innehåller glimtar av hopp, glädje och styrka.

Av Catharina - 25 april 2021 10:47

Igår hade jag högt blodsocker, över 20. Jag har diabetes och igår fick jag ta prov flera gånger. Om det var över 20 inatt skulle jag åka till sjukhus.

 

 

Men i natt var det under 20 och jag slapp sjukhuset.

Imorse var sockret också under 20. Tack för det Herre.

Av Catharina - 22 april 2021 19:33

Idag var jag på mässa i Varlakyrkan. Prästen, Tuja läste ur Psaltaren 23. Den är fin och min favoritpsalm. Vi bad en bön om lerkärl. Vi är Guds lerkärl och Han fyller oss med sitt goda. Jag träffade min gamla assistents svärmor.

Efter mässan träffade jag M. Hon köpte Milk and Honeycreme av mig. Den är från Oriflame. Vi var utanför huset där jag bor.

Av Catharina - 21 april 2021 18:03

Igår fyllde mamma år och jag samt mina systrar var på kalas i våra föräldrars trädgård. Jag gav mamma strumpor.

Idag var jag på promenad och sedan tvättade jag kläder.

Nu har jag vilat i sängen och haft stimulatorn. Jag läste i fantastiska ELLE om skådespelare Evin Ahmad.

Av Catharina - 20 april 2021 20:14

Denna bok lånade jag på biblioteket förra veckan. Den är bra och intressant. Boken har mycket fakta om chili och hur man odlar den. Det finns också några recept. Jag odlar också, men inte chili utan paprika. Många sorters chili kommer från Sydamerika och de maler chilin till peppar. Ibland kan man fylla dem med ost. Tycker ni om chili?

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards