Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under mars 2023

Av Catharina - 30 mars 2023 11:31

Jag har varit på Kungsmässan idag. Där var jag på apoteket och hämtade mediciner. Jag också på Ica. Igår var på mässa i Kungsbacka kyrka och efter mässan pratade vi om bibeln, det var bibelbibelstudie från Johannesevangeliet om påsken. Det var intressant.

Ikväll ska jag också gå till kyrkan, Varlakyrkan. 

Av Catharina - 28 mars 2023 18:08

Jag var i varlakyrkan kl 12 och det var bra. Pappa var med och jag har oasmöte i halmstad i sommar. Oasmöte är en kristen sammankomst och jag vill gärna gå på det. Jag har varti på normal och köpt doftspray. Jag har kollat på efter fem och maria montasami var med. Hon har varit med i svenska hoolywodfruar.

Av Catharina - 27 mars 2023 17:36

Jag läser en bok av Bono som är sångare i U2. Han har en dotter som heter Jordan. Hon har fått sitt namn efter floden Jordan. Floden flyter mellan Gennesaretssjö och Döda havet i Israel och står omnämnd i Bibeln. Bibeln är min favoritbok och allt som står i den är sant.

Av Catharina - 26 mars 2023 19:01

Idag var jag i Tölö kyrka på högmässa, det var bra. Prästen hette Per. Jag promenerade fram och tillbaka.

När jag kom hem vilade jag i sängen. Jag var på en promenad och var inne på Kungsmässan som är ett köpcentrum i Kungsbacka. Det var kallt ute och jag är kall nu. Därför ska jag lägga mig om en stund. Jag pratade med min kompis Calle på telefon. Jag har också pratat med Martin. Jag ska kolla på min padda när jag har lagt mig.

Vad gör ni?

 

Av Catharina - 26 mars 2023 19:01

Idag var jag i Tölö kyrka på högmässa, det var bra. Prästen hette Per. Jag promenerade fram och tillbaka.

När jag kom hem vilade jag i sängen. Jag var på en promenad och var inne på Kungsmässan som är ett köpcentrum i Kungsbacka. Det var kallt ute och jag är kall nu. Därför ska jag lägga mig om en stund. Jag pratade med min kompis Calle på telefon. Jag har också pratat med Martin. Jag ska kolla på min padda när jag har lagt mig.

Vad gör ni?

 

Av Catharina - 25 mars 2023 17:06

Idag har jag varit på Kungsmässan. Jag var på Apoteket och på Ica. Jag var också inne på bokhandeln. När jag kom hem igen var min mamma hos mig. Vi betalade mina räkningar och hon fick en kopp kaffe. Efteråt vilade jag en stund i sängen och hade stimuleringen. Det är ett hjälpmedel som hjälper mig att kunna andas utan ventilatorn och den stärker också diafragman. Jag ska kolla upp stimuleringen på Sahlgrenska sjukhus i Göteborg. Ikväll ska jag kolla Lets Dance.

Imorgon ska jag gå till Tölö kyrka på Högmässan kl 11.

 

Nu bloggar jag via mobilen och det är smidigt.

 

Ha en bra lördag!

 

Av Catharina - 24 mars 2023 11:29

Igår var jag aktiv.Jag åkte klockan nio till Halmstads sjukhus. Där var jag på öron/näs- och halsmottagningen och kollade trachen och blödningen i halsen. Det är ett sår i halsen och jag bytte trachealkanylen. Jag åkte hem fem i halv ett och när jag kom hem vilade jag mig i sängen. Jag kom upp igen kvart över fem och klockan sex var jag i Varlakyrkan och lyssnade på Varla gospel, som är en kör. Det var jättebra! Prästen Sven höll i det under gudstjänsten. Det var mycket folk där.

Av Catharina - 24 mars 2023 10:12

Jag tycker inte att Sverige ska gå med i NATO. Det är en krigsallians som Sverige inte behöver.

Min pappa var hemma hos mig i onsdags och vi diskuterade NATO. Han berättade att man är med i NATO måste man vara med i krig i andra länder. Då behöver svenska unga män vara med och kriga. I striden kan de dö. Det har kanske inte svenska politiker tänkt på och det är allvarligt. Nu har svenska regeringen röstat om det och det var bara MP och V som var emot Nato.Jag tycker att det är bra att Turkiet och Ungern är emot Sveriges ansökan i NATO.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards