Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under januari 2018

Av Catharina - 22 januari 2018 13:57


Igår blev pappa 65 år och vi firade med att gå på restaurangen Tio Pepe. Alla var med, förutom Susanna, Malin och Hampus. De beställde mat som jag tror var jättegod. Jag åt inget, eftersom jag inte kan äta vanlig mat. Vi hade jätteroligt med barnen. Pappa fick presenter, men jag vet inte vad det var i. Av mig fick han doft från Oriflame och en chokladkaka frukt och mandel och blev jätteglad. Efteråt gick jag hem. Pappa blev ju 65 år och i Sverige blir man pensionär då, men pappa har varit förtidspensionär i flera år. Men han har varit aktiv i många år, liksom jag.

Av Catharina - 18 januari 2018 21:51

I måndags talade jag med min syster Malin i telefon. Vi pratade om att gå på bio och se Mordet på Orientexpressen. Vi vill båda två gärna se den, men vi kom fram till att den gick för sent i Göteborg. Jag träffade Malin på tisdagen är hon var på väg hem från jobbet.  

Har ni sett filmen?

Av Catharina - 14 januari 2018 18:39


Ät mitt bröd, drick mitt vin,

kom till mig så ska du ej hungra.

Ät mitt bröd, drick mitt vin,

tro på mig så ska du ej törsta.


Idag är det många som lider av andlig och själslig torka och svält. Denna psalm syftar på att vi ska äta och dricka av Guds ord.

Av Catharina - 14 januari 2018 15:11

Nu har jag läst ut denna boken. Den var väldigt bra och spännande. Den boken handlar om Poirot som reser på Orientexpressen när ett mord begås är han där för att lösa fallet. Han är hjälpt av två andra män som också reser på tåget. Man får vara med alla passagerarna och boken är väldigt intressant. Författaren är en klassisk, Agatha Christie. Jag vill läsa alla hennes böcker. Jag har missat henne förut. 

Av Catharina - 14 januari 2018 14:27

Det finns en blogg som jag följer vilken jag tycker mycket om. Bloggen heter Han lever och där kan man läsa om Jesus Guds son. Kvinnan som skriver på den bloggen är en vän till mig och hon ger mig energi och inspiration. Idag ska jag till kyrkan och det ska bli jätteroligt. Om ni vill ha mera information om kristen tro så kan ni läsa min blogg eller den som jag berättade om nu.

Av Catharina - 12 januari 2018 11:36

Idag har jag gått igenom några skåp. Jag har också städat och diskat. Nu har jag mera ordning och det är jättefint. En assistent dammsuger nu. Jag hade mycket sprit som var gammal. Jag har också många skålar som jag har i ett skåp nu.

Av Catharina - 12 januari 2018 11:32

Jag umgås mycket med min pappa och det är roligt. I lördags var vi på ett kafé på Kugsmässan, i södags var vi i kyrkan, i måndags var vi med Evelina på Mc'Donalds och i tisdags var vi på biblioteket.

Av Catharina - 5 januari 2018 15:37

Jag hade först en blogg här på Bloggplatsen och det är den som jag skriver på nu. Jag skaffade en ny blogg som var en matblogg men jag orkade inte arbeta med det. Bloggen finns på Nattstad. Jag tyckte att den var bra med bra recept och ni kan nå den på Bokprinsessan. Den heter Ochdetvargott. På Bokprinsessan skrev jag om böcker men nu skriver jag mycket om mig själv alltså om min vardag. Jag skriver ibland om böcker men jag orkar inte läsa så mycket nu.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards