Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under januari 2021

Av Catharina - 31 januari 2021 10:56

Vid 23 års ålder var jag på reportagekurs på Fridhems folkhögskola i Svalöv i Akåne. Skåne.Anders Sundelin var lärare.

 

Då fick jag veta att Marie Fredriksson gått där.

 

 

 

'

 

Förra lördagen gästade Kalle Lind Gokväll och berättade att han gått på Fridhems folkhögskola liksom Liv Strömquist.

Av Catharina - 30 januari 2021 12:54

Ernst Billgren är aktuell i både På spåret och Stjärnorna på slottet. I På spåret tävlar han tillsammans med regissör Tomas Alfredsson. Han är konstnär och skulptör och har utsetts till Sveriges bäst klädde man.

Billgren har skapat Melodifestivalens pris Sångfågeln och är vän med kronprinsessan Victoria .

Hans dotter Elsa Billgren bloggar för min favorittidning ELLE.

Av Catharina - 29 januari 2021 18:06

27 januari är minnesdag för förintelsenn som ägde rum undet Andra värdskriget.



 

 

 

 

 

Miljone judar, romer och homosexuella mördades i i nazisternas förintelseläger.

I Stockholm skall ett museum om Förintelsen öppna.

Margit  Silberstein har skrivit boken Förintelsens barn som jag vill läsa.

Av Catharina - 28 januari 2021 15:27

Jag kan inte träffa Carro idag för trycket på respiratorn är högt trots att jag har haft stimulatorn, använt hostmaskinen och handventilerat.Nyss avbokade jag färdtjänsten och ringde Carro om att jag inte kunde komma till henne. Vi skulle gå på promenad i Göteborg där hon bor. Jag har varit ute på en promenad nu. Det är minusgrader och halt. Men förra veckan var jag på Kungsbacka sjukhus och röntga lungorna och David som är läkare sa att bilderna på röngen såg bra ut. Men jag kanske är förkyld.

Av Catharina - 27 januari 2021 15:18

Idag var jag på en promenad ute. Jag var orolig att inte komma fram för det har snöat men det gick bra.

 

 

 

 

 

 

När jag kom hem betalade jag räkningar via Internet och min assistent Ci hjälpte mig.

SSjuksköterskorna Eva och Malin kom och gav mig vaccin mot covid 19.

Sedan vilade jag i sängen och använde stimulatorn.

Jag läste i boken Resan som fortsatte av Simon ^Ådahl.

Av Catharina - 26 januari 2021 15:13

Idag var jag på promenad och passade på att hämta stickor på Apoteket på Kungsmässan. Jag kom hem och vilade samt hade stimulatorn.

 

 

 

 

 

 

Jag ringde min vän Martin och frågade om vi kan ha kalas tillsammans i maj. Vi fyller 40 samma dag, 5 maj.

Mormor ringde.Så tack Herre för denne fantastiska dag.

Kl. 17 skall jag träffa pappa utanför Kungsmässan. Vi skall gå promenad .

Av Catharina - 25 januari 2021 17:20

K. 11.46 var jag hos polisen i Kungsbacka och fixade ett nytt legitimation. Det togs ett kort på mig där.Efteråt gick jag hem och vilade samt hade stimulatorn.

Sedan kom jag upp i stolen och gick på ytterligare en promenad ´.

 

 

 

 

 

Jag köpte ett nytt batteri tid min hushållsvåg på Clas Ohlsson.

Nu har jag talat med pappa i telefon.

 

Av Catharina - 24 januari 2021 15:36

Idag betalade jag 300 till mamma för min systerdotter Is presenter. Hon fyller 10 i februari . Jag betalade via Swish.Jag använde stimulatorn

Sedan bakade jag havreflarn.

 

 

 

 

 

Det regnar ute och jag skall vara inomhus. Snart skall jag vila.

Idag är jag söndagsfin med svart, plisserad kjol.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards