Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under oktober 2017

Av Catharina - 30 oktober 2017 17:53

Idag har jag varit ute och det var skönt. Nu är det höst. Jag var på Ica. Nu vill jag tipsa om denna bok.


Karin Boye var en svensk författare och i denna bok får man läsa om henne. Man får läsa om hennes vardag och vänner. Jag kan rekommendera den.

Av Catharina - 22 oktober 2017 18:49

Ikväll har jag varit i  Sankta Getruds kyrka. Det var jättebra och jag träffade flera som jag känner. Tre av dem är präster och dem är jätteduktiga. Varje gång jag är där känner jag en varm atmosfär. Andreas som var präst idag talade om bibeln och Jesus och jag tog nattvarden. Det var en mässa med förbön. Jag skrev på en lapp att jag vill ha friska lungor och de läste upp bönerna på slutet. Jag åkte lite förtidigt men det gör inget. Jag träffade Tony och är nybliven pappa. Han var glad och stolt.

Av Catharina - 17 oktober 2017 17:25

Jag brukar träffa pappa och några andra på biblioteket men idag är de hemma. Pappa har blivit opererat.


Idag har jag haft två vikarier här för mina assistenter har haft planeringsmöte.Vikarierna är väldigt duktiga och jag trivs med dem.

Av Catharina - 11 oktober 2017 16:24

I Kungsbacka har vi flera kyrkor och jag bor bredvid en av dem. Jag är inte så ofta i Varlakyrkan för nu har de inte så mycket där. I söndags var jag i St:a Gertrud i Hammerö, de firade 30-årsjubileum. Det var mycket folk och Andreas var präst. Det är mycket mera än vad vi har i Varlakyrkan. Synd.

Jag bor ju bredvid Varlakyrkan och det är jättebra när det är gudtjänst där. 

Av Catharina - 10 oktober 2017 14:20

Jag har inte läst denna boken för jag tycker inte att den var bra. Jag läste bara några sidor. Har ni läst den?

Av Catharina - 5 oktober 2017 19:46

I lördags var jag på Bokmässan i Göteborg med min bästis Anna. Vi fick tyvärr bara två timmar tillsammans där men det var bättre än inget alls. Jag köpte två böcker, en bok som heter Luther av Carl Magnus Adrian och en biografi om Ingrid Le Roux. Det skall bli intressant att läsa dem. I måndags när jag var på psyk fick man ta en bok i väntrummet och jag tog en bok vars namn jag just nu inte kommer ihåg.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards