Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2021

Av Catharina - 30 november 2021 16:25

Gläd dig, du Kristi brud,
och möt din Herre Gud.
Den stora dag du skådat,
som de profeter bådat.
Hosianna! Pris och ära
vår Konung vi hembära.

En krona han ej bär,
men dock en konung är.
Hans prakt är ganska ringa,
dock kan han döden tvinga.
Hosianna...

Saktmodig, mild och god,
han ger de svaga mod.
Han sällhet har att föra,
som skall hans brud tillhöra.
Hosianna...

Ditt hjärta öppne sig,
bjud Kristus hem till dig.
Han aktar hos dig gästa
och dig för evigt fästa.
Hosianna...

Höj glädjerop till skyn
vid denna glada syn:
Här kommer Sions Förste,
bland konungar den störste.
Hosianna...

Strö palmer på den stig,
där Herren nalkas dig.
Lägg för hans fot din prydnad,
bekänn dig till hans lydnad.
Hosianna...

Och spenabarnens ljud
med dig skall lova Gud,
och all den hedna skara
skall glad och frälsad svara:
Hosianna...

Av Catharina - 29 november 2021 11:54

Jag har haft en Carrohelg.

I lördags var vi i Göteborg i Haga vilket jag skrivit om här.

Igår var vi i Varlakyrkan. Där var en adventsgudstjänst och Tuija var präst.

Efteråt var Carro hemma hos mig och jag bjöd på glögg och pepparkakor. Det var roligt.

Av Catharina - 28 november 2021 10:28

Där barmhärtighet och kärlek bor, där är också Gud, där är också Gud.

Av Catharina - 27 november 2021 15:03

   

Haga är en fin stadsdel i Göteborg och idag har Carro och jag varit där. Det snöade och spelades julmusik. Vi träffades utanför Hagakyrkan.

Vi hade mysigt och var på Burger king.

När Carro gått var jag inne i en byggnad som tillhörde Göteborgs universitet, Stadsbiblioteket.

 

Av Catharina - 25 november 2021 18:55

På förmiddagen var jag på Apoteket och hämtade medicin och på ICA där jag köpte clementiner, glögg och nötmix.

På eftermiddagen julpyntade jag och mamma. mormor  samt min tvilling ringde och gratulerade mig på namnsdagen.

Sedan var jag på mässa i Varlakyrkan och Tuija var präst. Hon läste i Bibeln, Psaltaren 102.

Av Catharina - 24 november 2021 16:52

I Matteus evangelium 26 i Bibeln står det att lärjunge Judas förrådde Jesus med en kyss. 

Det står om lärjunge Petrus som förnekade Jesus tre gånger.

Av Catharina - 23 november 2021 17:21

Kl. 12 var jag på bön i Varlakyrkan. Diakon I läste Matteus 25 i Bineln.

Jag har varit på Tölökiosken och hämtat fuktnäor. Jag promenerar dit och åkte färdtjänst hem, Stefan körde.

Nu har min syster M ringt.

Av Catharina - 22 november 2021 16:53

På förmiddagen idag handlade jag tops och vaniljglass på Hemköp och handlade schampo Fungoral på Apoteket i stan.
Nu har jag vilat och haft stimulatorn. 17.30 kommer mor för att äta äpplepaj med glass. Far kommer inte då han är förkyld.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards