Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under augusti 2019

Av Catharina - 31 augusti 2019 14:34

Igår var jag med mamma, pappa och Isabella på Restaurang södra i Kungsbacka centrum. Vi hade trevligt. Efteråt gick jag hem för att hämta mat och mediciner.

Hemma ringde jag till Anna och Carro. Jag gick tillbaka till torget för det var konsert med Arvingarna. Jag träffade Lottas mamma.


Av Catharina - 29 augusti 2019 13:45

Jag läste på bloggen Kaela att Hampus har namnsdag idag. Min tvillingsysters son heter Hampus så jag ringde till henne och berättade det. Hon blev glad för hon visste inte det.Namnet Hampus kommer från Johannes.

Av Catharina - 28 augusti 2019 20:01

Idag har jag varit aktiv. Kl. 11.15 åkte jag till Vasakyrkan i Göteborg. Jag träffade Pappa, Ansa och Victor. Det var mässa och jag tog nattvarden.Efter mässan var det 60 minutes.

Når jag kom hem vilade jag och kl. 18 var jag på Tullen med Ansa, Kalle och min pappa.  När vi skildes åt sa Ansa Guds frid till mig. Det är härligt med troende vänner.

Av Catharina - 27 augusti 2019 20:19

Jag duschade och använde stimultorn. I kväll har jag varit med pappa på Black Pearl. Ansa och Kaj var med vi hade jättetrevlig. Jag hade med mig laddare till matpumpen. Jag hade glömt hörlurarna hemma och Kaj hämtade dom. Jag pratade mycket med Kaj och han berättade att han är pastor. Jag berättade för honom att jag har gått på Helsjöns folkhögskola. Efteråt var jag på apoteket och hämtade antibiotika. Jag var också på ICA och köpte tvättmedel. Jag köpte skona parfymfri. Vad har ni gjort idag?

Av Catharina - 26 augusti 2019 18:49

Idag har jag gjort mycket och det har varit fantastiskt.

På morgonen kom ssk Viktor. 11.30 kom min mamma till mig.Vi betalade räkningar på Internet.

13.20 åkte jag till Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. Jag var på Sömnlab och hade med mig båda mina ventilatorer. Jag träffade sjukgymnast Janne som jag har träffat många ggr. Jag träffade också ssk Per samt läkaren Holger. De är väldigt duktiga och de kollade inställning på mina ventilatorer. Vi pratade om hostmaskinen. Hela tiden använde jag samtalsförstärkaren som fungerade jättebra och jag hörde bra.

Efteråt satt jag i en trädgård utanför sjukhuset.


Av Catharina - 25 augusti 2019 13:16




 

"Så Skimrande Var Aldrig Havet" Lyrics

Evert Taube feat. Stockholm's Barockensemble

 
Så skimrande var aldrig havet
och stranden aldrig så befriande,
fälten, ängarna och träden, aldrig så vackra
och blommorna aldrig så ljuvligt doftande
som när du gick vid min sida
mot solnedgången, aftonen den underbara,
då dina lockar dolde mig för världen,
medan du dränkte alla mina sorger,
älskling,
i din första kyss.
Av Catharina - 25 augusti 2019 11:17

Igår var jag hemma hos min kompis Caroline i Göteborg och vi hade jättekul.

Vi satt på hennes uteplats  och hade det skönt.Vi pratade om gemensamma vänner och resor. Sedan gick vi på en promenad på Eriksberg.Vi gick längs med vattnet och vi gick förbi Carros gamla lägenhet.

Vi gick in en stund innan jag åkte hem.Det var Johanna som körde hem.

Väl hemma ttittade jag på TV på Kroners sommargäster. Der var jättebra och Lisa Miskovsky var med.

Hon sjöng Så skimrande var aldrig havet och den är jättevacker.

Av Catharina - 23 augusti 2019 12:19

I sommar har jag varit på fyra grillfestr.

Det har varit jättekul.

I juli var jag i Kungsbackakyrkan på grillfest och det var jätteroligt. Det var mycket folk och fint väder. I onsdags var det också grillfest i Kungsbackakyrkan och jag var där.


Jag har också haft grillfest hemma hos mig. Det var en för vänner och en för familjen. Det var jätteroligt. Det var uppskattat.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards